تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تایید طرح «جهش تولید مسکن» توسط شورای نگهبان

طرح دو‌فوریتی «جهش تولید مسکن» به تایید شورای نگهبان رسید و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کد خبر: ۱۰۶۶۶۶
۱۱:۴۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

طرح جهش تولید مسکن

دیدارنیوز ـ طرح دو‌فوریتی «جهش تولید مسکن» پس از رفت و برگشت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، سرانجام به تایید شورای نگهبان رسید و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.این طرح اولین بار در فروردین ماه به شورای نگهبان ارسال شد و ابهامات و اشکالاتی از سوی این شورا نسبت به طرح مذکور مطرح شد که به دنبال آن، دوباره به مجلس بازگشت.

سپس اصلاحاتی توسط مجلس بر مفاد این طرح اعمال شد و در نهایت در جلسه هفته گذشته شورای نگهبان بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و این بار به تایید رسید. یکی از مفاد اصلی که در مواد این طرح گنجانده شده، ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که این روز‌ها به عنوان یک برنامه کلیدی رئیس‌جمهوری در بخش مسکن مطرح است. از دیگر مفاد شاخص طرح مذکور می‌توان به ایجاد شورای عالی مسکن در بالاترین سطح با ریاست مقام اول اجرایی کشور یعنی شخص رئیس‌جمهوری و حضور چند تن از وزرا اشاره کرد. همچنین بحث ایجاد صندوق ملی مسکن در طرح مذکور گنجانده شده که گفته می‌شود هدف از آن تجمیع و تخصیص منابع مالی قانون جهش تولید مسکن است. همچنین در این طرح بند‌هایی درباره تامین زمین برای مسکن‌سازی و واگذاری اراضی دولتی، تسهیل در تامین مصالح ساختمانی و تسهیل در اموری همچون خدمات ساختمانی از قبیل صدور پروانه و پایان کار گنجانده شده است.

برچسب ها: مسکن ملی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی