تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سعید جلیلی دبیر مجمع تشخیص می‌شود؟

پس از رفتن محسن رضایی از دبیری مجمع، حالا از گزینه‌هایی برای این پست نام برده می‌شود که نام سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیشترین شانس را در این پست دارد.

کد خبر: ۱۰۶۶۵۱
۱۰:۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

سعید جلیلی دبیر مجمع

دیدارنیوز - «علی لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت می‌رو‌د یا سعید جلیلی؟ شاید هم هیچ‌کدام. با خروج محسن رضایی از این نهاد و رفتنش به دولت باید دید که سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام به چه کسی می‌رسد. یکی از چهره‌هایی که بیشترین گمانه‌زنی درباره او مطرح شده، علی لاریجانی است و دیگری سعید جلیلی.

اخبار حاکی است که علی لاریجانی بعد از رد صلاحیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری به همه دعوت‌ها پاسخ رد داده است؛ از‌جمله پست ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد را هم به جای ولایتی نپذیرفته است. در‌این‌صورت شاید دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم برعهده نگیرد. البته یک اما‌و‌اگر دیگر هم در این زمینه وجود دارد و آن حضور برادرش در سمت ریاست مجمع است.

بودن دو برادر در سمت رئیس و دبیر یک نهاد از یک سو می‌تواند شائبه خانوادگی‌شدن این نهاد را ایجاد کند یا به نظر اتفاقی مانعه‌الجمع برسد؛ اما از نگاه دیگر به نفع خود این نهاد و خروجی آن است؛ چون هماهنگی بین دو قسمت ریاست و دبیری را بیشتر می‌کند؛ اما نکته دیگری که حضور لاریجانی را در این سمت کم‌رنگ می‌کند، تفاوت نگاه و اختلافات ماهوی بین او، لاریجانی و رئیسی است...

اما سمت دبیری مجمع به نظر به سعید جلیلی نزدیک‌تر خواهد بود. او در مقایسه با لاریجانی پا به رکاب‌تر است و همسویی‌اش با دولت فعلی بر کسی پوشیده نیست. او حتی می‌تواند با حضورش ایده دولت در سایه را این بار رسمی و نظام‌مندتر دنبال کند. به‌ویژه آنکه یکی از وظایف مجمع نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی است. سعید جلیلی خودش گفته که می‌خواهد ایده دولت در سایه‌اش را همچنان ادامه دهد...

او می‌تواند دولت در سایه‌اش را با این وظیفه نظارتی در مجمع جمع کند. بعد نظارتی را در کمیسیون‌ها و دبیرخانه افزایش دهد و کمیسیون‌ها را محل تشکیل چهره‌های نزدیک به خود سازد و به شکل رسمی با اهرم فشار بالای سر دولت وارد شود.»

منبع: شرق
برچسب ها: سعید جلیلی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی