تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واکنش وزارت ارشاد نسبت به حاشیه‌های هنرستان سوره

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد حذف رشته تئاتر از هنرستان دخترانه سوره ربطی به این وزارتخانه ندارد، زیرا این هنرستان متعلق به حوزه هنری است.

کد خبر: ۱۰۶۵۸۹
۱۶:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

وزارت ارشاد و حاشیه‌های هنرستان سوره

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی در روز‌های گذشته خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره وابسته به حوزه هنری با واکنش‌های زیادی روبر شد و اگرچه روابط عمومی حوزه هنری این تصمیم را فقط برای یک سال و با هدف بازبینی و تقویت آموزشی عنوان کرد، اما سابقه تصمیم‌گیری‌هایی از این دست مانع پذیرش این توجیه شد.

در ادامه واکنش‌ها، وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی که متولی اصلی حوزه تئاتر است، در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که هنرستان‌های سوره زیر نظر حوزه هنری اداره می‌شود و حذف رشته نمایش از هنرستان سوره ارتباطی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

حال مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از علی اکبر صفی‌پور - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری - با اعلام تحصیل تعداد ۴۳۲ دانش‌آموز دختر در رشته نمایش در سراسر کشور گفته است: از ۴۹ هنرستان موجود در سراسر کشور ۲۳ باب آن دخترانه است و ۳ باب از ۷ هنرستان جدیدی که قرار است در مهر امسال افتتاح شود، هم دخترانه خواهد بود.

صفی پور تصریح کرد: در ۴۹ هنرستان فعال در مجموع ۵ هزار ۸۵۱ هنرجو در رشته‌های نقاشی، موسیقی، صنایع دستی، نمایش، سینما، پویا نمایی و گرافیک در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰۷۳ نفر پسران و ۲۷۷۸ نفر را دختران تشکیل می‌دهند. همچنین در حال حاضر ۹۶۳ نفر دانش آموز در حال تحصیل در رشته نمایش هستند که در ۱۱ هنرستان دخترانه رشته نمایش دایر است.

او در ادامه افزود: از ۷ هنرستان جدیدی که قرار است در مهر امسال افتتاح شود ۵ هنرستان در رشته نمایش پذیرش دانش آموز خواهد داشت. هنرستان‌های هنر‌های زیبا یکی از پرسابقه‌ترین و ماندگارترین شکل از موسسات تمدنی نوین در ایران است که سابقه آن از وزارت فرهنگ و هنر سابق و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی بالاتر است. امری است که توسط مرحوم کمال الملک در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی بنیان گذاشته شد؛ بنابراین امروز هم یکی از ماموریت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش هنر است که اکنون در دو شکل مهم آموزش رسمی در هنرستان‌های هنر‌های زیبا در سراسر کشور و همچنین آموزش غیررسمی که در آموزشگاه‌های هنری در سراسر کشور در حال انجام است. آموزش رسمی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش با عنوان مدارس وابسته فعال است و آموزش غیر رسمی با نظارت و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط بخش خصوصی و اهالی هنر در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

صفی پور تاکید کرد: امروزه هنرستان هنر‌های زیبا جایگاه خوبی در میان هنرستان‌های کشور به ویژه فعالان حوزه هنر پیدا کرده است و تعداد زیادی از کسانی که در رشته هنر رتبه‌های زیر ۱۰۰ را به خود اختصاص داده اند از هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبا در سراسر کشور در رشته‌های مختلف هستند.

او ادامه داد: قول داده بودیم که در مهر ۱۴۰۰ هیچ استانی وجود نداشته باشد که در آن هنرستان نداشته باشیم و با تاسیس این هنرستان‌ها، هم سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه هر استان هم هنرستان دخترانه و هم پسرانه داشته باشد و همچنین گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور را پیش می‌بریم. امسال با تاسیس هنرستان در شهر کرد (استان چهارمحال و بختیاری) و بجنورد (خراسان شمالی) تمام استان‌های کشور دارای هنرستان خواهد شد و تعداد هنرستان‌های سراسر کشور به ۵۶ هنرستان می‌رسد.

به گفته او بر اساس توافق با وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت انحصاری اجرای ۵ رشته را در هنرستان هنر‌های زیبا شامل رشته‌های موسیقی، سینما، نمایش، پویانمایی و هنر‌های سنتی در سراسر کشور بر عهده دارد.

برچسب ها: وزارت ارشاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی