تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

گزینه‌های ریاست ساختمان شیشه‌ای میرداماد

بعد از انتخاب وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، بازار‌های مالی در انتظار انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی است.

کد خبر: ۱۰۶۵۳۲
۱۱:۴۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

گزینه‌های ریاست بانک مرکزی

دیدارنیوز ـ با تشکیل تیم اقتصادی دولت سیزدهم و تایید وزیر اقتصاد، انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعیین معاون اقتصادی رئیس جمهور تقریبا ۹۰ درصد تیم اقتصادی دولت تشکیل شده است.

بانک مرکزی که به عنوان مسئولی که نهاد اصلی نظارت بر سیاست‌های پولی و مالی است هنوز با حضور «اکبر کمیجانی» مدیریت می‌شود. همین موضوع تا حدودی در روند بسیاری از مسائل بانکی و مالی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم گذاشته است.

حال با نهایی شدن و تایید صلاحیت گزینه وزارت اموراقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم؛ وی باید پیشنهاد انتصاب رئیس کل بانک مرکزی را به رئیس جمهور بدهد. این میان احتمال انتصاب چندین نفر به عنوان رئیس کل بانک مرکزی قوت گرفته است.

منابع آگاه سه گزینه اصلی را برای تصدی ریاست بانک مرکزی اعلام می‌کنند که این سه گزینه شامل «علی صالح آبادی»، «محمد هادی زاهدی وفا» و «عبدالله طالبی» هستند. همچنین گمانه زنی‌های رسانه‌ای اسامی «علی طیب نیا» و «محمدرضا فرزین» را نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی این تصدی عنوان می‌کنند.

اما گزینه تازه‌ای که به نامزد‌های ریاست کل بانک مرکزی در دولت «سیدابراهیم رئیسی» اضافه شده و به نظر شانس بالایی هم دارد، «غلامرضا سلیمانی» رئیس کل کنونی بیمه مرکزی است.

برچسب ها: بانک مرکزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی