تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

آیا غربالگری سرطان گردن رحم بعد از واکسن کرونا لازم است؟/ ماجرای نامه ارسالی به زنان واکسینه شده، چه بود؟

خبرگزاری «اسوشیتدپرس» ارسال نامه برای تزریق کنندگان واکسن کووید ۱۹ مبنی بر لزوم مراجعه برای بررسی و تست سرطان دهانه رحم را یک اقدام معمولی عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۶۳۳۷
۰۹:۴۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰

غربالگری سرطان گردن رحم

دیدارنیوز ـ «اسوشیتدپرس» در گزارشی نوشت زنانی که واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند، نامه‌هایی دریافت می‌کنند که از آن‌ها می‌خواهد تا از نظر سرطان دهانه رحم غربالگری شوند، زیرا این واکسن باعث ایجاد حدود ۱۵۰۰ مورد سرطان دهانه رحم در زنان شد.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع اشتباه است. ویدئویی که این ادعا را به نمایش می‌گذارد، نشان می‌دهد که یک نامه روتین به زنان واجد شرایط برای انجام غربالگری سرطان رحم توسط اداره بهداشت انتاریو ارسال شده است. در این نامه‌ها در مورد واکسن کووید ۱۹بحث نشده است. کارشناسان به آسوشیتدپرس گفتند هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط بین واکسن‌های کووید ۱۹ و سرطان دهانه رحم وجود ندارد.

واقعیت این است که یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی این هفته نشان می‌دهد که به زنانی که واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند گفته می‌شود که نیاز به غربالگری سرطان دهانه رحم دارند.

این ویدئو که ابتدا در «تیک تاک» ارسال شد، نشان می‌دهد که زنی جلوی دوربین صحبت و ادعا می‌کند که چند ماه پیش و پس از دریافت هر دو دوز واکسن مدرنا برای کووید ۱۹ نامه‌ای دریافت کرده که در آن به او هشدار می‌داد که برای غربالگری سرطان دهانه رحم باید مورد آزمایش قرار گیرد.

این زن می‌گوید: «آن‌ها گفتند که ۱۵۰۰ زن در حال حاضر مبتلا به سرطان دهانه رحم هستند، بنابراین از من دعوت کردند تا دوباره غربالگری انجام داده تا مطمئن شوم به دلیل واکسن کووید در حال حاضر سرطان دهانه رحم ندارم». همه این صحبت‌ها در حالی انجام شد که نامه یاد شده جلوی دوربین قرار دارد.

تجزیه و تحلیل‌ها از متن در نامه نشان داد که این متن با نامه‌ای که توسط بخش بهداشت و مراقبت از سرطان ایالت انتاریو در کانادا ارسال شده است، مطابقت دارد. این نامه به زنان سراسر استان ارسال می‌شود تا به آن‌ها یادآوری کند که به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر را برای غربالگری سرطان دهانه رحم انجام دهند.

در این نامه آمده است: «چند ماه پیش ما نامه‌ای برای شما فرستادیم تا از شما دعوت کنیم تا با آزمایش پاپ تست غربالگری سرطان دهانه رحم را انجام دهید. خانم‌ها باید هر سه سال یکبار تا ۷۰ سالگی آزمایش پاپ را انجام دهند. امسال سرطان دهانه رحم در حدود ۱۵۰۰ زن در کانادا مشاهده می‌شود و حداقل یک زن هر روز بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد. خبر خوب این است که شما می‌توانید با انجام منظم آزمایشات پاپ اسمیر، اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر سرطان دهانه رحم انجام دهید».

این خبرگزاری مدعی شد نامه فوق هیچ ارتباطی بین تشخیص سرطان دهانه رحم و واکسن‌های کووید ۱۹ ندارد.

بخش سلامت اونتاریو هم در بیانیه‌ای گفت که نامه‌هایی را برای زنان ۲۱ تا ۷۰ ساله ارسال می‌کند تا به آن‌ها یادآوری کند که آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند، نتایج پاپ تست را به آن‌ها اطلاع دهند و زمان رسیدن نوبت غربالگری را به آن‌ها یادآوری کنند.

منبع: تحریریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی