تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جامعه دیگر عذرخواهی‌های نمادین را نمی‌پذیرد

یک کارشناس مسائل حقوقی درباره انتشار تصاویری از زندان اوین گفت: انتشار اینگونه تصاویر نشانگر کاستی‌ها و خلاءهای نظارتی و اقدامات عملی در سازمان زندان‌ها است.

کد خبر: ۱۰۶۱۴۲
۱۶:۰۸ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

جامعه دیگر عذرخواهی‌های نمادین را نمی‌پذیرد

دیدارنیوز - عباس تدین درباره تصاویری که از زندان اوین پخش شده و  عذرخواهی رییس سازمان زندان ها گفت: اگر دسترسی به تصاویر زندان اوین از طریق شیوه های غیر قانونی صورت پذیرفته باشد، تحصیل این تصاویر و انتشار آنها می تواند از مصادیق بزه های مذکور در قانون جرایم رایانه ای باشد اما جدا از این موضوع، عدم شفافیت و عدم نظارت کافی بر بازداشتگاه ها و زندان ها علی رغم مطالبه داخلی و بین المللی در این خصوص قطعا باعث واکنش و اقدام در این مورد می گردد.

وی افزود: به نظر می رسد انتشار اینگونه تصاویر نشانگر کاستی‌ها و خلاهای نظارتی و اقدامات عملی در سازمان زندان‌ها است. هر نهادی که خود را رها و فارغ از نظارت و ارزیابی احساس کند چه بسا ناخواسته از مسیر درست فاصله بگیرد.
این وکیل دادگستری تاکید کرد: این واقعیت که گاه  بازداشتگاه‌ها و زندان های ما از استانداردها  و اصول بین المللی مربوط به مکان های نگهداری و نحوه رفتار با متهمان و محکومان فاصله گرفته اند، قابل انکار نیست اما تلاش در تطابق با این معیارها و اصلاح گام به گام و رو به بهبود شرایط زندان ها نیز نباید از نظر پنهان بماند.

این حقوقدان ادامه داد: متاسفانه ما بارها شاهد بوده ایم عوامل نهادهای مختلفی مانند شهرداری با مردم بدرفتاری داشته اند و صرفا پس از انعکاس موضوع در رسانه ها، مسئولین مربوطه شروع به توجیه موضوع و بعضا عذرخواهی کرده اند ولی از عدم تکرار وقایع و پیشگیری از آنها خبری نبوده است.

تدین تاکید کرد: در موضوع انتشار تصاویر زندان اوین، اولین سوالی، که مطرح می شود این است که آیا این نحوه برخورد با زندانیان مسبوق به سابقه نبوده است؟ آیا این برخوردها تازه انجام پذیرفته و تصاویر آن منتشر شده است؟ اگر از ابتدا با اینگونه سوء رفتارها برخورد شده بود الان شاهد این وضعیت نبودیم.

وی در پایان با بیان اینکه جامعه دیگر عذرخواهی های نمادین را نمی پذیرد و برخورد عملی با خاطیان و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را خواستار است، گفت:  شاید یکی از مهمترین راه های پیشگیری از اینگونه وقایع در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها حداقل اجازه نظارت واقعی بر این امکان از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یا از طریق سازمان های مردم نهادی است که در خصوص، حمایت از محرومان از آزادی باید تشکیل گردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی