تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

وعده عین الهی را یادداشت کنید: واکسیناسیون همگانی تا بهمن ماه!

بهرام عین الهی احتمالا راه دشواری برای کسب نظر موافق مجلس ندارد. اما او چند وعده مهم داد که باید یادداشت شود در راس آن‌ها واکسیناسیون همگانی کرونا تا پایان بهمن است.

کد خبر: ۱۰۵۹۰۱
۱۰:۳۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

 

بهرام عین الهی؛ مردی که باید با طب سنتی به جنگ کرونا برود!

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام:کار بررسی صلاحیت بهرام عین الهی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در سومین روز کاری مجلس در حالی با صحبت‌های موافقان و مخالفان عین الهی آغاز شد که عصر روز گذشته دو نفر از مخالفان عین الهی هم فرصت این را داشتند که دلایل مخالفت خود را با این وزیر پیشنهادی مطرح کنند.

روز گذشته نمایندگان مخالف دلایل زیادی را برای مخالفت با عین الهی داشتند که مهمترین آن ارائه راهکار‌های بهتر و اجرایی‌تر برای مقابله با کرونا و توجه به بهداشت خانواده و حتی کار به طرح وضعیت دانشجویان پزشکی هم رسید و مطالبات آن‌ها هم در میان این مخالفت‌ها بیان شد.
 
در حالیکه امروز هم مخالفان عین الهی فرصتی برای نقد برنامه‌های وزیر پیشنهادی داشتند، موافقان او هم بیکار ننشستند و در همان ساعت آغاز بررسی صلاحیت او با دست پر از عین الهی دفاع کردند؛ و با طرح موضوعات مختلف او را شایسته نشستن بر صندلی وزارت بهداشت دانستند.

بیشتر بخوانید:بهرام عین الهی؛ وزیر بهداشت رئیسی کیست؟

موافقان چه گفتند؟

یکی از موافقان وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت رضا آریان پور عضو کمیسیون بهداشت مجلس بود که در دفاع از عین الهی گفت: وزیر پیشنهادی بر اساس شاخصه‌های فردی و علمی توانایی مدیریت سیستم بهداشتی و چالش کنونی را دارد.

محمد علی محسن بند پی هم که عضو کمیسیون بهداشت مجلس است هم بعد ار آریا پور در دفاع از عین الهی مهمترین برنامه او را توجه به پزشک خانواده دانست؛ این در حالی است که مخالفان عین الهی در روز گذشته هم یکی از شروط موافقت با او را منوط به راه اندازی همیd طرح پزشک خانواده دانستند.

و اما مخالفان...

به نظر می‌رسد که عین الهی کار سختی برای جلب رضایت مخالفان خود ندارد و صندلی وزارت خیلی از دستان او دور نیست، اما با این حال در ادامه جلسه بررسی صلاحیت او مخالفان دلایل مخالفت خود را اینگونه مطرح کردند.

فتح الله توسلی، نماینده مردم کبودر آهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت پای خانواده او را پیش کشید مهمترین دلیل مخالفتش را وضعیت فرزند و داماد عین الهی برای گذراندن خدمت آن‌ها در نقاط محروم عنوان کرد و گفت: دخترخانم و داماد شما، دکتر رضایی محل خدمتشان در دماوند تعیین شد، ولی یک هفته قبل بعد از ۲.۵ سال به تهران منتقل شدند. انشالله رانت و پارتی بازی وجود نداشته، ولی چرا همزمان با معرفی شما هر دو این بزرگواران به تهران منتقل شدند؟

توسلی با بیان اینکه که دیروز ۶۸۴ نفر از مردم به دلیل کرونا ازدنیا رفتند و رای مردم به رئیس جمهور پیامی دارد که العاقل یکفی به الاشاره تاکید کرد: دکتر عین الهی انسانی فرهیخته و متخصص در حوزه چشم پزشکی است، ولی امروز می‌خواهد سکاندار این وزارتخانه استراتژیک شود. در برنامه ۱۱۷ صفحه‌ای او نشانه‌ای از فکر استراتژیک نیستیم و شاهد کلی گویی هستیم.

مهدی عسگری نماینده مردم البرز هم از مخالفان عین الهی است در صحبت‌های خود با بیان اینکه ما وزیر معمولی نمی‌خواهیم گفت:

برنامه عین‌اللهی در مهار کرونا تقلید محض از سازمان بهداشت جهانی است و  سوابق وزیر پیشنهادی فقط در حوزه آموزش است، ما نیازمند مدیر قوی و جهادی هستیم که بتواند با تعارض منافع مقابله کند و دارای سوابق قوی باشد.

وزیر پیشنهادی: تا بهمن ماه همه را واکسینه می کنیم

بعد از صحبت های موافقان و مخالفان عین الهی فرصت به خود او رسید که از برنامه ۱۱۷ صفحه ای اش دفاع کند و رای مخالفان خود را تغییر داده و در سبد موافقان بریزد؛ او که حساسیت شرایط کنونی در دست و پنجه نرم کردن با کرونا را به خوبی می دانست در همان ابتدای صحبت هایش وعده واکسینه کردن همه مردم تا بهمن ماه را داد؛ وعده ای که بارها نمکی از آن صحبت کرده بود و هیچ وقت هم به آن عمل نکرد.

او در ادامه برای اینکه به نمایندگان بگوید علیرغم تحصیل در رشته چشم پزشکی و فعالیت زیاد در این زمینه با حوزه ویروس کرونا هم غریبه نیست گفت که دشواری بیماری کرونا را با پوست و گوشتم حس کردم و در راه خدمت به مردم تا پای جان خواهم ایستاد زیرا دفاع از سلامت محور همدلی مردم ایران خواهد شد.

البته عین الهی شرط محقق شدن وعده خود را  تامین واکسن بیان کرد و افزود: میزان تولید داخلی جوابگو نیست و ناچاریم واکسن وارد کنیم؛ موضوعی که همه به آن واقفند و طرح شکست خورده تولید واکسن داخلی خیلی وقت است که دیگر جایی در میان بالا بردن آمار واکسن های تزریقی به مردم ندارد.

او در ادامه صحبت هایش از موضوعی صحبت کرد که نزدیک دو سال است تمام کسانی که به اصطلاح مدیریت بهداشت کشور را در دست داستند مدام از آن صحبت کردند اما دریغ از اجرای درست, عین الهی موضوع قرنطینه و لاک داون را مطرح کرد و در توضیح بیشتر گفت: در دنیا در سطوح مختلف انجام می شود. در کشور هایی که حکومتی نظامی دارند می‌توانند تا ۱۰۰ درصد لاک داون انجام دهند و مانع خروج افراد از خانه شوند. ما می توانیم در طیفی مشخص لاک داون کنیم / قرنطینه نباید به شکل نمایشی باشد.

وزیر پیشنهادی در آخر هم رفت سراغ موضوع مهم طب سنتی که مخالفانش از ابتدا توجه به این حوزه را از مهمترین کارهای او ذکر کردند, عین الهی در این باره گفت: ما موسس کمیته طب سنتی هستیم و  به طب سنتی اعتقاد کامل دارم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی