تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

تئاتر خورشید بر نیزه و نقش قرمز علیرضا جهاندیده

تهیه کننده تله تئاتر «خورشید بر نیزه» با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روزی ساختار تله تئاتر دوباره احیاء شود، درباره وضعیت حال حاضر تولید نمایش تلویزیونی، اظهار کرد: جای تله تئاتر واقعا خالی است. زمانی با حضور داریوش مودبیان و دیگر دوستان، تله تئاتر رونق داشت و امیدوارم دوباره احیاء شود.

کد خبر: ۱۰۵۶۵۰
۱۶:۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

علیرضا جهاندیده در نمایش خورشید بر نیزه

دیدارنیوز ـ مرتضی رضایی درباره شکل‌گیری ایده این مجموعه نمایشی اظهار کرد: ایده این تله تئاتر در ابتدا یک تئاتر و تعزیه بود و بعد‌ها تبدیل به قصه‌ای با نام «اپرای قاصدک» شد.

تهیه‌کننده تله تئاتر «خورشید بر نیزه» در ادامه توضیح داد: این مجموعه نمایشی در ۱۰ قسمت و متناسب با ۱۰ اتفاق مهم روز‌های مختلف واقعه کربلا، با حضور تعزیه‌خوانان مشهور استان فارس تولید شده است. هر چند در ابتدای امر حمایتی از کار صورت نگرفت و اجرای این طرح صرفا روی صحنه بود، اما در نهایت مورد استقبال و حمایت صداوسیمای مرکز فارس قرار گرفت. از آن زمان به بعد، تمرینات جدی‌تری توسط تیم تولید صورت گرفت و بعد از مدتی عوامل حرفه‌ای‌تری به جمع اضافه شدند و می‌توان گفت بهترین تعزیه‌خوانان استان فارس به کار اضافه شدند و نقش موافق‌خوانان را بر عهده گرفتند. همچنین بازیگران پیشکسوت هم در نقش مخالف‌خوانان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه نمایشی در هر قسمت یک اتفاق از قیام عاشورا را روایت می‌کند، گفت: از عزیمت امام حسین (ع) به کربلا تا صحنه‌های شهادت حضرت علی اصغر (ع)، حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع)، بارگاه یزید و خطبه حضرت زینب (س) در این مجموعه نمایش داده می‌شود.

رضایی با بیان اینکه حادثه عظیم کربلا بر تمام هنر‌ها اثر گذاشته است، عنوان کرد: در این مجموعه نمایشی تلاش شده است از تمامی هنر‌های نمایشی از جمله تعزیه، نقالی، پرده خوانی، چاوش خوانی، روضه خوانی، تئاتر کلاسیک یونان و ... که تاثیر پذیرفته از هنر عاشورایی است، استفاده شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های «خورشید بر نیزه» مطرح کرد: از تکنیک سایه در بسیاری از نقش‌ها استفاده کردیم که این ویژگی کمتر در تله تئاتر‌ها دیده شده است و باعث می‌شود هزینه‌ها پایین بیاید.

تهیه کننده «خورشید بر نیزه» درباره بازیگران این تله تئاتر توضیح داد: محمدکاظم ناصری «امام خوان» است، علیرضا جهاندیده که در فیلم سینمایی «قهرمان» اصغر فرهادی بازی کرده است، در این مجموعه نمایشی نقش «شمر» را ایفا می‌کند. مرتضی محمدی نقش «عمرسعد» را ایفا می‌کند. او بازیگر قدیمی تئاتر است و امین هاشمی، «عباس خوان» معروف است که در این مجموعه نمایشی میزبان او هستیم.

علیرضا جهاندیده و تئاتر خورشید بر نیزه

منبع: ایسنا
برچسب ها: تئاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی