تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تغییر در بازار سرمایه/ چشم انداز افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی

یک کارشناس بازار سرمایه به بازگشت رشد به معاملات بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن اشاره کرد و گفت: جذاب‌تر شدن وضعیت بازار بعد از مدت‌ها اصلاح، افزایش تقاضا در نتیجه چشم‌انداز افزایش سودآوری شرکت‌های بزرگ و شاخص‌ساز بازار و همچنین انتظار رشد قیمت ارز طی سال جاری از مهم‌ترین دلایل رشد این روز‌های شاخص بورس و رشد نسبی حجم معاملات به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۰۵۶۴۳
۱۱:۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

تغییر در بازار سرمایه

دیدارنیوز ـ مرتضی امیری راه‌های ایجاد ثبات و بازگشت تعادل به معاملات بورس را برشمرد و گفت: حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری، عدم دخالت سایر نهاد‌ها در صنایع مختلف بورسی و معاملات این بازار می‌تواند راهگشا در ایجاد ثبات و بهبود معاملات بازار سهام باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دولت باید تقویت نهاد‌های نظارتی خود، تدوین دستورالعمل‌های دقیق و نظارت بر اجرای درست آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و تا حد ممکن از دخالت مستقیم بر معاملات بازار جلوگیری کند.

وی به تغییر جایگاه معاملات بازار سرمایه در کشور و عوامل تاثیرگذار بر این اتفاق اشاره کرد و گفت: در دوره‌های گذشته در مناظرات و مراسم تنفیذ ریاست جمهوری هیچگاه صحبتی از بازار سرمایه نبود در حالی که در این دوره از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بورس اصلی‌ترین موضوع در کشور از دید کاندیدا‌ها بوده است.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در سال پایانی دولت دوازدهم برای بازار سرمایه به وجود آمد ضریب نفوذ بازار سرمایه در بین آحاد افراد جامعه افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرد؛ بنابراین تبدیل شدن مبحث بازار سرمایه به یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری امری طبیعی به نظر می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این روز‌ها معاملات بازار سرمایه از جمله مسایلی است که با زندگی بیش از ۷۰ درصد از مردم کشور به صورت مستقیم در ارتباط است؛ به همین دلیل جایگاه آن نسبت به چند سال اخیر بسیار متفاوت شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بازار سرمایه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی