تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پوتین در دیدار با مرکل: ناوالنی زندانی سیاسی نیست

رئیس جمهور روسیه درباره درخواست آزادی الکس ناوالنی از سوی صدراعظم آلمان گفت این حبس ارتباطی با سیاست ندارد بلکه به دلیل اخلال در فوانین کیفری است.

کد خبر: ۱۰۵۶۰۶
۰۸:۳۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

پوتین در دیدار با مرکل

دیدارنیوز - به نقل از اسپوتنیک، پوتین گفت: در مورد عملیات در افغانستان، بدون شک نمی‌توان آن را موفقیت آمیز نامید. اما منافع ما نیست که الان درباره آن به عنوان نوعی شکست صحبت کنیم.

رئیس جمهور روسیه افزود که روسیه به ثبات در افغانستان علاقه‌مند است.که در حال حاضر از آن بی‌بهره است. مسکو و شرکایش باید برای کمک به مردم این کشور متحد شوند.

رئیس جمهور روسیه همچنین معتقد است که بسیاری از سیاستمداران غربی متوجه می شوند که نباید "معیارهای زندگی و رفتار سیاسی را بر سایر کشورها و مردم، بدون توجه به ویژگی های ترکیب قومی این کشورها، مذهب و سنت های تاریخی آنها، تحمیل کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مسکو گفت: طالبان به صورت عملی بر تمامی مناطق افغانستان مسلط شده و این واقعیتی است که باید بپذیریم.
پوتین در نخستین اظهار نظر رسمی خود پس از قدرت گرفتن طالبان گفت، کشورهای دیگر نباید ارزش‌های خود را به افغانستان تحمیل کنند .

او خواستار عمل طالبان به وعده‌هایش در برقراری ثبات در افغانستان و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به آن کشور شد.
رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد گروه طالبان به وعده‌های خود در برقراری نظم در افغانستان عمل کند و تاکید کرد جلوگیری از ورود تروریست‌ها به افغانستان از کشورهای همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

صدراعظم آلمان، که این آخرین سفر او به روسیه در این مقام است، در این نشست خبری مشترک با بیان این که باید همین حالا برای گفت‌وگو با طالبان تلاش کنیم، تاکید کرد که خطر تروریسم در افغانستان فعلا امکان دارد که مدیریت شود.
وی افزود گفتگو با صدر اعظم آلمان شفاف و با هدف بررسی راه حل‌های میانه و حل مشکلات پیچیده بود.

مرکل در دیدار خود با پوتین گفت ما همواره درباره مناسبات دو کشور و همین طور بررسی سیاست‌ها و خط مشی‌های جهانی با هم صحبت کرده ایم و شما این مساله را در کنفرانس لیبی (در آلمان) خاطر نشان کردید.

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان روز جمعه از آخرین سفر رسمی خود به روسیه استفاده کرد تا به ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه بگوید که الکسی ناوالنی منتقد کرملین را آزاد کند ، اما رهبر کرملین درخواست او را رد کرد و گفت که این حبس بی ارتباط با سیاست است.

رئیس جمهور روسیه گفت: بازداشت ناوالنی به دلایل سیاسی نیست بلکه به خاطر اخلال در قوانین کیفری است.

 رهبر آلمان پس از مذاکرات به خبرنگاران گفت: "ما ... درباره وضعیت  الکسی ناوالنی صحبت کردیم." او گفت: "من بار دیگر از رئیس جمهور خواستم که ناوالنی را آزاد کند و به صراحت اعلام کردم که ما در این پرونده باقی خواهیم ماند.

پوتین اظهارات مرکل را رد کرد ، در حالی که اسمی از ناوالنی نیاورد و تنها از او به عنوان "سوژه" یاد کرد. پوتین با اشاره به پرونده اختلاس گفت: "در مورد موضوع مورد بحث ، او به دلیل فعالیت های سیاسی خود محکوم نشده است ، بلکه به دلیل ارتکاب جرم علیه شرکای خارجی محکوم شده است."

وی گفت: "هیچ کس نباید در حالی که قانون را نقض می کند ، برای انجام پروژه های تجاری پشت فعالیت های سیاسی پنهان شود."

رئیس جمهور روسیه افزود: نظام سیاسی روسیه پیشرفته است، همه شهروندان حق دارند ابراز عقیده کنند و در انتخابات حضور یابند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: از صدر اعظم آلمان خواستم از نفوذش بر طرف اوکراینی استفاده کند تا این کشور به تعهداتش عمل نماید.

پتین پیش از آغاز گفت‌وگوها، دسته گلی را به مرکل تقدیم کرد و گفت با وجود آن که این یک دیدار «خداحافظی» است، اما انتظار دارد گفت‌وگوهای مفصلی انجام شود. مرگل نیز گفت دو طرف اختلاف‌نظرهایی داشتند، اما آنچه مهم است گفت‌وگو است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی