تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بیش از نیمی از مرگ‌های کرونا به علت عوارض دارو‌های تجویزی است

رئیس بیمارستان یاس سپید تهران گفت: بیش از نیمی از مرگ و میر بیماران کرونا ما به علت عوارض دارو‌هایی تجویزی است نه خود بیماری کرونا.

کد خبر: ۱۰۵۴۱۰
۱۵:۲۳ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

عوارض داروهای تجویزی کرونا و مرگ های زیاد

دیدارنیوز ـ دکتر مجید لعل روشن رئیس بیمارستان یاس سپید تهران با بیان این‌که اگر وزارت بهداشت امر درمان بسیاری از بیماران کرونایی را به خانه منتقل کند و اکسیژن‌تراپی در خانه برای این بیماران انجام شود، میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد، اظهار کرد: من ادعا می‌کنم که بیش از نیمی از مرگ و میر بیماران کرونایی ما به علت عوارض دارو‌هایی تجویزی و نه خود بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: در رابطه با دارو‌های پروتکل و تغییراتی که کرده مطالعه کنید و ببینید چند بار این پروتکل‌ها که شامل درمان‌های بدون مستندات کافی هستند، تغییر کرده‌اند.

لعل روشن گفت: سازمان جهانی بهداشت تقریباً تمام اعضای کمیته علمی کرونا، وزارت بهداشت و اعلام کرده‌اند که داروی رمدسیویر اثری در رابطه با کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا ندارد، اما مشخص نیست چه دستی پشت این دارو است که اسم آن را وارد پروتکل درمانی می‌کند.

وی بیان داشت: حول محور کرونا یک کاسبی شکل گرفته است. اصلی‌ترین جزء پروتکل درمانی کرونا که برای بیماران سرپایی استفاده می‌شود رمدسیویر است که متعلق به شرکت گیلئاد اسرائیل و یک داروی آمریکایی- اسرائیلی است که پیش از این برای درمان بیماری ابولا در آفریقا تولید شده بود، اما به دلیل پرعارضه بودن نتوانستند آن را به خوبی وارد بازار کنند و به محض اینکه کرونا شیوع پیدا کرد آن را معرفی کردند.

لعل روشن گفت: ما تقاضا کرده‌ایم که از برخی دارو‌های تولید داخل دارای مجوز حداقل در پروتکل توصیه به مصرف شود، اما این اتفاق نمی‌افتد!

منبع: تسنیم
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی