تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

اکثر وزرای معرفی شده به مجلس رای اعتماد خواهند گرفت

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید اکثر وزرایی که ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی کرده است رای اعتماد خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۰۵۴۰۱
۱۴:۳۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

رای اعتماد به کابینه رئسی

دیدارنیوز - محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، در مجلس در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رأی اعتماد مجلس به کابینه دولت سیزدهم را چگونه می‌بینید؟ گفت: فکر نمی‌کنم به این آسانی پاسخ این سوال را داد و باید رأی را در صحن داد.

او در پاسخ به این سوال که ارزیابی شخصی شما از وزرای کابینه چیست؟ آیا همه رأی می‌آورند و یا همه رد می‌شوند؟ عنوان کرد: اکثر وزرایی که معرفی شدند حداقل این است که از مجلس رأی می‌گیرند حالا تعدادی هم هستند که وضعیتشان بستگی به برآورد کمیسیون‌ها طی روز‌های آینده دارد که اعلام می‌شود. تعدادی از وزرا ممکن است با آراء کمتری لب مرز قرار داشته باشند از این رو باید منتظر دو سه روز آینده بود که برآورد نمایندگان چه خواهد بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که چند وزیر و کدام وزرا ممکن است رأی نیاورند یا رأی کمتری بیاورند؟ ادامه داد: فکر می‌کنم نباید عددی در این باره صحبت کرد فضای مجلس بدین گونه است که نمایندگان براساس آن تکلیف شرعی و قانونی که دارند و فارغ از همه حواشی و فضا‌های حاشیه ای، به کسانی که تشخیص می‌دهند صلاحیت نشستن بر روی کرسی‌های دولت سیزدهم را دارند رأی بدهند. اینکه چند نفر رأی کسب می‌کنند و چه تعداد می‌افتند نمی‌توان عدد و رقم ارائه داد. به بیان دیگر نمی‌توان قطعی نظر داد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در جلساتی که با نمایندگان داریم اکثر دوستانی که حداقل ما با آن‌ها صحبت کردیم بدون اشاره به عدد و رقم، بر این نکته تاکید دارند که ما باشد براساس تکلیف قانونی، وزرایی را انتخاب کنیم صلاحیت داشته باشند و این صلاحیت برای نمایندگان احراز شود قطعا اگر وزرایی باشند که صلاحیت نشستن بر کرسی‌های وزارتخانه را نداشته باشند و صلاحیتشان برای نمایندگان احراز نشود یقینا براساس تکلیف شرعی و وظیفه قانونی عمل می‌کنند.

زنگنه در پاسخ به این سوال که صحبت‌های آقای رئیسی را در قانع کردن و رأی اعتماد مجلس به وزرا را چقدر تاثیرگذار می‌دانید؟ تصریح کرد: یقینا صحبت‌های آقای رئیسی در مورد برخی از نمایندگان می‌تواند موثر باشد بدین جهت که، چون رئیس جمهور آن‌ها را انتخاب کرده ممکن است معیار‌هایی در ذهن ایشان برای انتخاب برخی از آن‌ها بوده که آن معیار‌ها را فقط شخص ایشان می‌تواند بیان کند و این‌ها جدا از سوابق و رزومه آن‌ها باشد؛ بنابراین فکر می‌کنم دفاع رئیسی از تک تک وزرای کابینه به ویژه روز معرفی و حضور در مجلس، یقینا در نظر نمایندگان تاثیرگذار است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره حضور وزرای اقتصادی در این کمیسیون و برنامه آن‌ها عنوان کرد: وزرا برنامه‌های خود را ارائه داده اند نمی‌توان گفت همه برنامه‌ها در یک سطح بوده است یعنی به نظر من وزرای اقتصادی که ما حداقل برنامه هایشان را در کمیسیون برنامه و بودجه دیدیم در یک سطح و تراز نیستند برخی از آن‌ها عالی هستند و برخی در درجه پایین‌تر قرار دارند. انشالله نمایندگان در رأی شان خواهند گفت که چه وزرایی ضعیف هستند. تا یک هفته دیگر همه این‌ها مشخص خواهد شد.

منبع: انتخاب
برچسب ها: کابینه رئیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
مشکل اصلی در کشور ما، عدم استفاده از خرد جمعی است (فارغ از تخلفات و قانون گریزی ها). وقت آن رسیده است مکانیزمی جامع نگر برای دخالت مستقیم نظرات تخصصی علمی، در اقدامات هر سه قوه اجرا گردد. بستر آن نیز وجود دارد، فقط متولیان توانمند و معتقد، باید مدیریت آن را بدست گیرند. مراکز متعددی در سه قوه وجود دارند که به جای اینکه خودشان سرگرم پژوهش و تحقیق باشند (که وظیفه شان نیست)، اتفاقا باید پل بین مراکز علمی با قوای سه گانه باشند و این نیاز به طرحی نو و افراد معتقد به موضوع دارد. امیدوارم مجلس، این مسیر را از وزرا مطالبه کند وگرنه کابینه های گذشته نشان داده که معیارهایی که این روزها رد و بدل میشود، صفر یا صد بودنشان هم تاثیر اساسی نداشت.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی