تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

شرایط دریافت واکسن کرونا برای زنان باردار

به گفته‌ی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان زنان باردار برای انجام مراقبت دوران بارداری و انجام واکسیناسیون نیازی به ثبت نام در سامانه سلامت salamat.gov.ir ندارند و به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه و پرونده تشکیل بدهند.

کد خبر: ۱۰۵۳۴۵
۱۱:۰۷ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

اکسن کرونا برای زنان باردار

دیدارنیوز ـ فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی زنان باردار برای انجام مراقبت دوران بارداری و انجام واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه و پرونده تشکیل بدهند.

فاطمه نوروزیان درباره شرایط و نحوه واکسیناسیون مادران باردار اظهار کرد: نحوه تزریق واکسن در خانم‌های باردار بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت صورت می‌گیرد که بر اساس سن مادر، شغل مادر و حتی شغل همسر و سن حاملگی متفاوت است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه برخی از زنان باردار برای دریافت مراقبت‌های دوران بارداری به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند از تمامی زنان باردار خواهشمندیم که حتما برای انجام یکبار مراقبت دوران بارداری به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند و پرونده الکترونیک تشکیل دهند که پس از آن همکاران بهداشتی، مطابق دستورالعمل و بر اساس اولویت بندی جهت دریافت واکسن با آن‌ها تماس خواهند گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: مادران باردار نیازی به ثبت نام در سامانه سلامت salamat.gov.ir ندارند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است خانم‌های باردار به محض تماس همکاران حوزه بهداشت جهت دریافت واکسن به مرکز اعلام شده مراجعه کنند افزود: در حال حاضر طبق دستورالعمل واکسن سینوفارم برای خانم‌های باردار بالای هفته ۱۲ قابل تزریق است.

نوروزیان در ادامه بیان کرد: خانم‌های بارداری که در هفته ۲۸ بارداری به بالا و سه ماه سوم بارداری هستند و خانم‌هایی که شاغل در بخش بهداشت و درمان و یا شغل پرخطر دارند و یا همسرشان در بخش بهداشت و درمان کار می‌کند در اولویت تزریق واکسن هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بصورت معمول تمامی خانم‌های باردار ۳۵ سال به بالا لازم است که واکسینه شوند گفت:، اما در این بین خانم‌هایی که بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، قلبی، فشارخون بالا، دیابت بارداری مصرف دارو‌های ایمونو ساپرسیو، بیماری مزمن کلیه، آنمی سیکل سل، هموگلوبین کمتر از ۷، اختلالات انعقادی، پیوند اعضا، سیروز کبدی و آسم دارند و یا اینکه شغل خودشان و یا همسرشان پرخطر است در هر رده سنی که باشند لازم است که واکسن تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: مادران باردار درخطر بالاتر ابتلا به بیماری کووید نسبت به سایرین نیستند، اما در صورت ابتلا، اشکال شدیدتر بیماری در مادران باردار نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه دیده شده است.

نکته حائز اهمیت آنکه واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلا به کووید برای مادران باردار و اعضای خانواده الزامی است.

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی