تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

اعلام دلایل کمبود بنزین سوپر

علی اصغر عباسی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اختلاف قیمت، تقاضای کم و اهمیت طول دوره نگهداری فرآورده در جایگاه‌ها را از دلایل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۵۳۳۳
۱۰:۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها

دیدارنیوز ـ علی اصغر عباسی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مورد گلایه‌های مردم از کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت گفت: نمی‌توان گفت که کمبود بنزین سوپر داریم، زیرا در حال توزیع آن در سطح کشور هستیم، اما هر کالایی، تابع عرضه و تقاضاست.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: به دلیل اختلاف قیمتی که بنزین سوپر با بنزین معمولی یا سهمیه‌ای دارد و این بنزین، یک بنزین تک قیمتی به قیمت ۳۵۰۰ تومان است، میزان تقاضا برای آن در سطح کشور پایین آمده است.

عباسی با اشاره به این که در حال حاضر، میانگین مصرف روزانه بنزین سوپر در کشور، تنها معادل یک میلیون لیتر و در تهران معادل ۵۰۰ هزار لیتر است، ادامه داد:، چون استقبال لازم وجود ندارد، طبیعتاً میزان فروش آن نیز در جایگاه‌ها به نسبت پایین آمده؛ زیرا بحث طول دوره نگهداری فرآورده در جایگاه‌ها نیز مطرح است.

وی در مورد تامین نفت گاز (گازوئیل) مورد نیاز شبکه حمل و نقل کشور نیز توضیح داد: عرضه فرآورده‌های نفتی در تمام کشور به ویژه در بخش حمل و نقل، به صورت یک زنجیره است. در تمامی راه‌های ارتباطی کشور، نقاط عرضه‌ای را تحت عنوان جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی داریم و هر خودرو یا وسیله‌ای که به آن‌ها مراجعه کند، می‌تواند سهمیه خود را دریافت کند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مصرف کنندگان در برخی از این جایگاه ها، شامل دو گروه محلی اطراف نقطه عرضه و مصرف کنندگان عبوری هستند. بنابراین، در طول سالیان متمادی مشخص شده که هر جایگاه، روزانه چند هزار لیتر فرآورده عرضه می‌کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر، پس از اجرای طرح سهمیه بندی، عرضه نفت گاز (گازوئیل) بر مبنای طرح پیمایش به کارت خودرو‌های دیزلی اضافه می‌شود؛ یعنی، هر خودرو دیزل، معادل کارکرد خود در ماه گذشته، سهمیه دریافت می‌کند. سهمیه این خودرو‌ها معمولاً در هر ماه، طی دو نوبت شارژ می‌شود؛ یعنی یکبار در ۱۵ روز اول ماه، و بار دیگر در ابتدای ماه بعدی.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: یعنی اگر یک خودرو فعالیت بیشتری داشته باشد، طبیعتاً سهمیه بیشتری می‌گیرد؛ بنابراین، سوخت بر مبنای میزان فروش جایگاه‌ها عرضه می‌شود و معمولا از نظر تامین سوخت نفت گاز (گازوئیل) در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد.

برچسب ها: بنزین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی