تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

باغگلی؛ ایده‌های عجیب و گرفتاری‌های غریب!

در میان وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی نام حسین باغگلی برای آموزش و پرورش واکنش‌های بسیاری را برانگخته است. او ایده‌های عجیبی دارد و ترس از گرفتاری‌های غریب فرهنگیان و دست‌اندرکاران این حوزه را در بر گرفته است.

کد خبر: ۱۰۵۳۰۳
۱۷:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

حسین باغگلی

دیدارنیوز – رسول شکوهی: از همان ابتدا که لیست کابینه سید ابراهیم رئیسی منتشر شد و بعد‌ها به صورت رسمی آن لیست را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند بخش زیادی از واکنش‌ها و مباحث مطرح شده پیرامون حسین باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بود.

البته این به معنای آن نیست که باقی اعضای کابینه پیشنهادی رئیسی برای افکار عمومی و کارشناسان هر حوزه راضی کننده بودند. در بسیاری از موارد دیده شد که پیرامون وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و چند وزارت خانه دیگر نیز نگرانی‌هایی مطرح شد. اما وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیت بالا و پیچیدگی‌های زیاد آن نیاز به فردی کار کشته و توانمند دارد.

به همین خاطر است که از ابتدای معرفی حسین باغگلی تا به امروز بسیاری از صنوف فرهنگیان و چهره‌های شناخته شده در این حوزه ابراز نگرانی خود را به شیوه‌های گوناگون مطرح کردند. حتی بسیاری از چهره‌های باسابقه در آموزش و پرورش به این خاطر که باغگلی فقط در سال‌های اخیر وارد حوزه تعلیم و تربیت شده و مدیریت مدارس زیر نظر آستان قدس رضوی را برعهده گرفته او را نمی‌شناختند.

در ادامه به سراغ دیدگاه‌های حسین باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش خواهیم رفت که اکثر این اظهار نظر‌ها برای روز‌های اخیر بوده تا مشخص شود که به چه علت بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش و پرورش با انتخاب این فرد برای وزارت آموزش و پرورش مخالف هستند.

معلم یا پیک

«معلمان محتوای آموزشی را در دی وی دی و تبلت درب خانه دانش آموز ببرند». این آخرین اظهارنظر عجیب حسین باغگلی در یک لایو اینستاگرامی است. او گویا بر این عقیده است وقتی نمی‌توان کلاس‌ها را به صورت طبیعی تشکیل داد، محتوای لازم آموزشی به دست معلمان برسد تا آن‌ها خانه به خانه به دانش آموزان خود سر بزنند و این محتوا را به دست آن‌ها برسانند.

البته باغگلی توضیح نمی‌دهد که هزینه این جابجایی‌ها از کجا قرار است تامین شود و از آن مهم‌تر توضیح نمی‌دهد که اگر بنا به ارتباط بین معلم و دانش آموز است چه محیطی بهتر از مدرسه؟ این اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی واکنش فرهنگیان را نیز به دنبال داشت و برخی به سراغ این مساله رفتند که معلم وظایف مهم تری تا رساندن محتوای آموزشی به دست دانش آموزان دارد و بهتر از است به جای پیک از معلم در حوزه‌های دیگری استفاده کرد.

از کارشناسی تا اجرا

این البته تنها اظهار نظر تعجب برانگیز باغگلی در این روز‌ها نبود. فیلمی از باغگلی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و مربوط به دوره اخیر نیست. او در یک برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناس حوزه تعلیم و تربیت حاضر شده و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کند. یکی از این دیدگاه‌های او که تحت عنوان «هوشمندانه‌ترین کار» آن را مطرح می‌کند حذف وزارت آموزش و پرورش و دادن سهم مالی این وزارتخانه به خانواده‌ها است تا خود خدمات مد نظرشان را تهیه کنند. کارویژه اصلی وزارت آموزش و پرورش و دولت هم در این زمینه فقط تسهیلگری و تنظیم گری و نظارت است.

باغگلی در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم درباره این صحبت‌های خود توضیحاتی می‌دهد که البته به مراتب اگر این توضیح ارائه نمی‌شد بهتر بود: «درباره صحبت‌هایم در آن فایل ویدئویی باید بگویم که در مقام کارشناس، ایده‌پردازی می‌کردم، مدارسی را که راهبری می‌کردم در این مدل نبردم، در مقام عمل باید ملاحظات و چالش‌های مهمی که احتمالاً با پیاده‌سازی این روش به وجود می‌آید، در نظر گرفت به عنوان مثال اتفاقی که در حوزه یارانه‌ها افتاد، می‌تواند در خصوص یارانه تحصیلی رخ دهد و با افزایش تورم، عدد یارانه ثابت بماند بنابراین در مقام وزارت این طرح را اجرا نخواهم کرد، آموزش و پرورش رایگان با کیفیت بر اساس قانون وظیفه ماست». اینکه فردی نظر کارشناسی اش با اجرا متفاوت باشد و بخواهد وزارت بزرگی مانند آموزش و پرورش را بچرخاند بسیار جای تعجب دارد.

وقتی وزیر پیشنهادی از بیرون آموزش و پرورش آمده باشد

باغگلی در اظهار نظر دیگری در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است که در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس سامانه‌ای راه اندازی می‌کند که هر شخصی در هر کجای کشور که خود را دارای صلاحیت می‌داند در آن سامانه خود را معرفی کند تا از بین این افراد مدیران و معاونان وزارتخانه و مدیران کل استانی انتخاب شوند.

باغگلی البته باید بداند که در حال حاضر سامانه انتخاب و انتصاب مدیران در آموزش و پرورش وجود دارد، ولی نوع انتخاب مدیران همواره به شیوه‌های دیگری بوده است. او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر این سامانه وجود دارد به کلی گویی اکتفا می‌کند و سازوکار مشخص مدنظر خود را نمی‌گوید. او در این باره می‌گوید: «رویکرد متفاوت است و در آنجا ملاک و معیار‌ها قالبی هستند. این پروژه می‌تواند برای عرصه مدیریت سال‌های بعد مورد استفاده قرار بگیرد. آموزش و پرورش سامانه‌های خوبی دارد و ما قصد داریم ارزش افزوده‌هایی برای آن ایجاد کنیم».

حسین باغگلی که خود از بیرون آموزش و پرورش به این مجموعه آمده چندین بار گفته که به رئیس جمهور قول داده است که فردی را از بیرون با خود به این وزارتخانه نیاورد. این مساله نیز از عجایب این دوره از انتخاب وزیر برای وزارت آموزش و پرورش است. فردی که خود سابقه اندکی در آموزش و پرورش دارد و از بیرون این وزارتخانه آمده نمی‌خواهد فردی را از بیرون به این وزارتخانه بیاورد.

چرا باغگلی اسامی شبکه قدرت آموزش و پرورش را اعلام نمی‌کند؟

باغگلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرگزاری تسنیم نکته مهم و عجیبی را مطرح می‌کند: «بی تعارف می‌گویم یک شبکه قدرت وجود دارد که اتفاقاً بخش قابل توجهی از لیدر‌های اصلی آن، مهره‌های بازنشسته آموزش و پرورشی هستند! این افراد خودشان سال‌ها در لایه‌های مختلف حضور داشتند، برخی در مشهد مدیرکل و برخی در حد معاون وزیر بودند یعنی سال‌ها در این سیستم حضور داشته و انگار به شعاری رسیده‌اند که "هیچ کار نمی‌توان کرد! پس چرا آقای باغگلی را بی‌جهت می‌فرستیم آنجا؟ حداقل خودمان و شبکه‌ای مثل خودمان می‌تواند باشد ما بهتر می‌دانیم که چگونه می‌توان هیچ کاری نکرد و درباره اینکه چگونه می‌شود هیچ کاری نکرد، برنامه‌ریزی کرد! "».

باغگلی این بار هم به مانند دیگر افرادی که درباره شبکه پیچیده قدرت در هر نهادی صحبت می‌کنند سخن گفته و هیچ توضیح نداده منظور از این شبکه پیچیده چه افراد و گروه‌هایی هستند. این صحبت قابل تامل است و خوب است که نهاد‌های نظارتی به این صحبت‌ها ورود کنند تا مشخص شود منظور باغگلی چه افراد و گروه‌هایی هستند و آن‌ها به نهاد‌های نظارتی و قضایی معرفی شوند.

یکی از اصلی‌ترین انتقادات به باغگلی نداشتن سابقه اجرایی است. او نه تنها در سطوح بالا سابقه اجرایی ندارد بلکه در آموزش و پرورش نیز به جز همین چند سال اخیر هیچ حضور جدی و مدیریتی را تجربه نکرده است. او در پاسخ به این مساله به خبرگزاری ایسنا می‌گوید: «برخی افراد که مشغول فضاسازی علیه بنده هستند و در مقطعی از مدیریت مدارس امام رضا (ع) اخراج و از کار کنار گذاشتند، معتقد بودند که باید با رویکرد محافظه کارانه مسیر را طی کنیم و تعاملاتمان اینگونه باشد که به هرکسی یک سهمی بدهیم، اما خب بنده به کسی سهم نمی‌دهم. محکم پایش می‌ایستم و ضربه‌هایش را نیز تحمل می‌کنم».

هیچ کدام از چهره‌های آموزش و پرورشی که به انتخاب باغگلی انتقاد دارند مسیرشان هم به مدارس امام رضا نخورده و اینکه جواب یک سوال مشخص را اینگونه بدهیم نگرانی‌هایی را برای دوران وزارت باغگلی به وجود می‌آورد که اگر امروز اینگونه پاسخ می‌دهد بعد‌ها اگر به مقام وزارت برسد چگونه با منتقدین خود رفتار خواهد کرد.

اطلاعات تکمیلی درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

در روز‌های ابتدایی اطلاعات مشخصی از حسین باغگلی به جز سابقه فعالیت در مدارس امام رضا و تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد و عنوان چند مقاله وجود نداشت، ولی رفته رفته اطلاعات تکمیلی درباره او در رسانه‌ها مطرح شد. باغگلی متولد ۷ آذر ۱۳۵۷ است و تمام دوران تحصیل خود را در مشهد سپری کرده است.

اطلاعات تکمیلی درباره باغگلی به ما می‌گوید او دارای دیپلم فنی و حرفه‌ای در رشته الکتروتکنیک بوده و دوره کارشناسی علوم تربیتی با گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی را در دانشگاه فردوسی ‏مشهد گذرانده است. در حوزه تحصیلات تکمیلی نیز باغگلی کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم تربیتی با گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش از دانشگاه تهران و همچنین دکترای خود را با گرایش فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده است. ‏

او در سال ۹۷ با حکم سید ابراهیم رئیسی که رئیس وقت آستان قدس رضوی بود مدیریت مجموعه مدارس عام‌المنفعه امام رضا (ع) را بر عهده گرفت. براساس اطلاعاتی که در رسانه‌ها منتشر شده او در سال ۱۳۸۰ ازدواج کرده است و همسر او خانه دار است و سه فرزند با نام‌های ریحانه، محمد صدرا و محمد صالح دارد.

سخن پایانی

روال کار مجلس شورای اسلامی در رابطه با بحث بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اینگونه است که قبل از ورود به صحن علنی و صحبت‌های موافقان و مخالفان و رای گیری، وزرای پیشنهادی به کمیسیون‌های تخصصی می‌روند تا آنجا اعضای کمیسیون‌ها آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند. شنیده‌ها حاکی از آن است که جلسه‌ای که باغگلی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشت بسیار چالشی و بحث برانگیز بود. تعدادی فایل صوتی از این جلسه هم مشخص نیست که از کجا بیرون آمده و از چالشی بودن این جلسه خبر می‌دهد.

در بخشی از این جلسه سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بی پرده صحبت‌هایی با حسین باغگلی می‌کند. او در بخشی از صحبت‌های خود دلسوزانه به باغگلی می‌گوید که او در اندازه این وزارتخانه نیست و بهتر است خود و مجلس و آموزش و پرورش را گرفتار نکند. ما نیز از این نماینده مجلس وام می‌گیریم و دلسوزانه به حسین باغگلی می‌گوییم که بهتر است خود به آقای رئیس جمهور نامه بنویسد و از این مسئولیت کناره گیری کند تا ما دغدغه‌مندان آموزش و پرورش و فرهنگیان و خانواده‌ها و دانش آموزان را گرفتار نکند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
39
15
سلام
شما از کجا میدونید در اندازه وزارت خانه نیست چرا نمیتونید به جوان ها اطمینان کنید شاید تونست آموزش متحول کنه چرا ما اینقدر زود قضاوت میکنیم
حتما باید وزیر از آدم های فسیل باشه که تفکرات قدیمی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
سلام شما خودتون هم گفتیدکه شاید تونست برادر ما فرهنگیان شرایطمون خیلی بده و به اگر و اما ها نمیشه اعتماد کرد اگر جوان بودن برای وزیر شدن کافیه پس هرکسی بدون سابقه میتونه بشه وزیر؟؟؟ حرفتون خنده داره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
10
31
مجلس باید به رسالتش عمل کنه و عذر باغگلی رو بخواد
انتخاب فاجعه ای هست برای وزارت آموزش و پرورش
نایب
|
France
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
هیچ وقت نباید یک ماشین ترانزیتی 18چرخ را دست یک راننده ای که تازه گواهینامه پایه سه گرفته بدهیم وبگوییم جوان هست بذار براند نه تنها این راننده خودش را به کشتن می دهد وماشین 18چرخ را کلا نابود می کند در عمل هزاران خودروی سبک در جاده را پرس می کند وهزاران نفرجان خودشون را دراین بی تدبیری ازدست خواهند داد.دوست عزیزی که گفتند که ایشان جوان هستند به مثال یادشده دقیقا لطفا توجه فرمایندوایشان حداقل یک رئیس آموزش وپرورش مشهد هم نبود چطور فردی که سابقه اجرایی ندارد باید سریعا وزیرشود فعلا تا چندین سال برای این بزرگوار این شغل خیلی زود وخیلی هم غیرقابل هضم هست.بنده به عنوان دوست دار انقلاب ومردم وولایت اظهار نظر کردم.باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
2
11
4تا مدرسه غیر انتفاعی دستش بوده همه همکارانش از دستش شاکی هستند میخواد اموزسشو وپرورش را متحول کنه
آبشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
6
6
خدا بخیر کنه انشالله ، آموزش و پرورش تا حالا میلنگید از الان باید ویلچری بشه
نرجس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
4
8
وزارت خانه ی آموزش و پرورش یکی از وزارت خانه های حساس کشور هست که تا کنون توجهی به آن صورت نگرفته است.
با انتشار صحبت های اخیر ایشان نظر اکثر همکاران منفی است.
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
2
8
با سلام با توجه به نظرات باغگلی که حقوق به اولیا داده شود تا به دانش آموزان در خانه آموزش دهند !!!!آیا یک اولیا در همه زمیته ها تخصص کافی دارند در 12 پایه تحصیلی در هر درسی معلم متخصص خودش گمارده می شود انوقت چطور اولیا باید در همه زمینه ها به فرزندش آموزش دهد
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
3
10
آره همه موافق جوان‌گرایی هستند اما نه این آقا که نه سوادش رو داره نه صلاحیتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
4
در آموزش و پرورش مدیر کل جوان هم داریم ، چرا از آنها استفاده نمی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
4
آقای رییسی یک نگاهی هم به سامانه ای که جهت معرفی افراد جهت وزارت راه اندازی کرده بودید بندازید،شاید افراد با صلاحیتی را در آموزش و پرورش به شما معرفی کرده باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
10
4
42سال داروی تلخ به خورد مردم میدید چرا نمی زارید یه فرد جوان وارد عرصه وزارت کشوری بشه هرانتخابات هم میگن الان اوضاع مملکت خرابه نباید جوان بیاد وسط باید فسیل ها بیایند بابا جوان ها هم آدم هستند شما می‌میرید اینا باید مملکت بچرخونن بعد از شما تو همه جا جوان باید کار کنه پیر مشاور بده تو ایران و باید پیر کار کنه جوان مشاوره بده برعکس. این همه ما کارکن آموزش پرورش تو بدنه دولت داشتیم چه گلی زدن تو این 42سال سیستم کنکور از سال1347 یعنی از زمان شاه تو ایران هست دادش53سال گذشته ما معیار بهتری برای پرورش نو می‌خوایم
والا باقری کمتر از30 سال سن داشت یه تنه جلوی سیا موساد و....... وایساده بود
مشگل دشمنان امام علی علیه السلام این بود که علی جوان است.
جوان می تونه چند برابر یه فسیل کار کنه. از پیر همونجا مشاوره بگیره کم کم پیرا باید برن پارکینگ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
1
7
از ایشون نقل شده است که جایی که آموزش برخط دست دانش آموز نیست معلم محتوا را در سی دی بزند ببرد خانه دانش آموز تحویل دهد. آیا این بی احترامی به معلم نیست ؟ مگر معلم پستچی است؟آیا جرات داره در دانشگاه همچین حرفی درخصوص استاد بزند ؟اموزش تلویزیونی برای دانش آموزی که دسترسی به گوشی و اینترنت ندارد وجود دارد. تازه ایشون انگار با افزایش حقوق معلمین تا ۸۰درصد اعضای هیات علمی را هم موافق نیست . درصورتیکه من که بیست سال:هست که در آموزش و پرورش دارم کار می کنم و مدرک دکتری از بهترین دانشگاه دولتی را دارم و سختی کارم هم از همکارم که در دانشگاه اون هم داره همین کار آموزشی را انجام می دهد بیشتر هست،چرا حقوقم نباید مثل اون باشد؟
نانشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
5
1
قطعا مناسب ترین گزینه برای این روزهای آموزش و پرورش ایشون هستن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
باهاش فامیلی
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
5
2
مشتی تا حالا کسایی که به قول خودتون سابقه اجرایی کافی داشتن چه گلی به سرمون زدن...به خدا هرجا که مردم به یه جوون اعتماد کردن پشیمون نشدن..پس اینقدر با تحلیل های جهت دارتون تیشه به ریشمون نزنید...زمان جنگ کدوم یک از جوون هایی که فرمانده بودن سابقه داشتن...بالاخره باید این سابقه از یه جایی شروع بشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
3
اخه فقرونداری برای یک معلم باسابقه ودارای مدرک فوق لیسانس تاکی ما احتیاج به یک وزیر با تجربه وتوانمند نیاز داریماقای باغگلی برای مدیریت یک مدرسه خوب خوب است
اریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
4
عزیزم آقای باغگلی با چه فکری پیشنهاد آقای رئیسی رو قبول کردی آخه شما اصلا معلم هم نبودید با وتو اومدید مدیر مدارس رضوی شدید فکر کردید وزارت آموزش پرورش هم راحته لطفا خودتون قبل رای گیری از نمایندگان مجلس کنار بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
بهترین وزیر آموزش وپرورش همین باغگلی بود منافع خیلی از فسیلای مفت خور آموزش وپرورش به خطر می افتاد که ردش کردن حالا این علیرضا کاظمی خوبه که بدون در نظر گرفتن شرایط مدرسه هارااجباری باز کرده وجون دانش آموز و معلم و خانواده ها را به خطر انداخته تو تلویزیون میگه حداقل یه روز حضوری اما به مدیر ومعاون فشار میاره میگه حضوری هر و از فر نمیدونه چیه زبون نفهم وعوضیه هنوز بچه ها دوز دوم واکسنو نزدن مدرسه ها را باز کرده مردم ایران انگار خوششون میاد قانون جنگل باشه ۹۵درصد بچه ها رو فرستادن مدرسه چون دیگه از مجازی خسته شدن و حقوق دیگران براشون مهم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
اگر هندی ها گاو پرست هستد ما ایرانی ها هم ما فیا پرست شدیم چرا نمیپزیریم ادم های درست کارسر کار بیان
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
0
کمی اجحاف کرده اید. ایشان می توانست تحول آفرین باشد. مواضع بیشتر در مسیر تخریب ایشان است و منصفانه نیست.‌
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی