تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

سه میلیون سرم وارد کشور شد

رییس سازمان غذا و دارو گفت: سه میلیون سرم از طریق حمل و نقل دریایی و زمینی وارد کشور شده و در داروخانه‌ها در حال توزیع است.

کد خبر: ۱۰۵۲۹۸
۱۷:۴۸ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

واردات سه میلیون سرم دارویی

دیدارنیوز ـ محمدرضا شانه ساز روز دوشنبه در یک نشست مجازی، افزود: با توجه به کمبود سرم در کشور به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و بالا رفت مصرف آن در مراکز درمانی، امکان وارد کردن سرم به دلیل حجیم بودن از طریق هوایی و گران بودن آن ممکن نبود به همین دلیل فورا از طریق زمینی و دریایی واردات صورت گرفت.

 وی اظهار داشت: در حال حاضر توزیع سرم به دقت در داروخانه‌ها انجام می‌شود و تمامی واردات سرم از منابع تایید شده بوده و نیاز به انجام آزمایش خاص ندارند.

شانه ساز توضیح داد: سرم‌هایی که از منابع تایید نشده توسط برخی از شرکت‌ها وارد می‌شوند نیاز به آزمایشات و بررسی ویژه دارند به همین دلیل باید از منابع تایید شده وارد شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بازدید از انبار‌های گمرک در خصوص دارو‌های وارد شده، بسیاری از دارو‌های این انبار‌ها مورد نیاز کشور نبوده و برخی دارو‌ها از جمله رمدسیویر سریعا ترخیص و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفت.

به گفته شانه ساز، اکنون تا سه ماه ذخیره داروی رمدسیویر در کشور موجود است و بازار از لحاظ سرم و این دارو دارای ثبات قابل قبولی است.

وی افزود: مصرف سرم اکنون در کشور ۱۰ برابر شده و در پیک پنجم کرونا مراجعان بیماران کرونایی به مراکز درمانی افزایش یافت و به تبع آن نیاز به سرم نیز زیاد شد.

وی تصریح کرد: دارو‌های تجویز شده بیماران کرونایی توسط برخی از پزشکان مطابق دستورالعمل علمی نیست و نابجا مصرف می‌شود، به همین دلیل افزایش نیاز نابجا به دارو‌ها که از سوی برخی از افراد و تشکل‌ها بخاطر منافع شخصی و صنفی خود مطرح می‌شد، باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی با اشاره به تفاوت فرایند تولید دارو‌ها اضافه کرد: فرایند تولید داروی رمدسیویر ۱۵ تا ۲۰ است و نباید شاهد مصرف بی رویه آن باشیم.

شانه ساز تاکید کرد: ایران سومین کشور دنیا در تولید داروی رمدسیویر است و مواد اولیه آن را نیز تهیه می‌کنیم.

وی اظهار داشت: با بروز بیماری کرونا تولید روزانه ۱۵۰ هزار ماسک در کشور به ۴۵ میلیون در روز افزایش یافت و این افتخار بزرگ برای اقتصاد کشور است.

شانه ساز تصریح کرد: ۹۲ درصد سهم کالا‌های سلامت محور در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک بوده و عزم جدی وزارت بهداشت حمایت از تولید داخلی و کاهش واردات است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در این راستا ۳۰ درصد ارز برای واردات کاهش و ۱۰ درصد ارزبری به نفع تولید داخل دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک افزایش داده شده که این‌ها گام‌هایی در حمایت از تولید داخل است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی