تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سانسور خبر رای منفی ۱۹ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به سجادی

برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارند که به دنبال تشکیل یک تیم رسانه‌ای برای حمایت از حمید سجادی، مصاحبه‌های متعددی به نفع او در جریان است و همچنین خبر مهم رای منفی ۱۹ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به او در رسانه‌ها بازتاب نیافته است.

کد خبر: ۱۰۵۲۷۴
۱۵:۳۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

سانسور خبر رای منفی ۱۹ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به سجادی

دیدارنیوز - از همان روزی که اعلام شد دولت قصد دارد حمید سجادی را به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان به مجلس بفرستد، زمزمه هایی از مجلس مبنی بر مخالفت با این نامزد به گوش رسید.
خیلی زود بحث هایی مثل ارتباط حمید سجادی با جریان انحرافی و یا داستان های مربوط به دوران مدیریت او در باشگاه سایپا بر سر زبان ها افتاد تا اینگونه به نظر برسد که دولت با درنظر گرفتن این حقیقت که حمید سجادی شانس گرفتن رای اعتماد از مجلس را ندارد، او را کنار می گذارد و گزینه دیگری را معرفی می کند اما حمایت های آشکار برخی مدیران فعلی وزارت ورزش و جوانان از سجادی، او را در موقعیت برتر قرار داد و با کمک تصمیم سازان دولت جدید، حمید سجادی با کنار زدن کیومرث هاشمی، در صف اول قرار گرفت.

افزایش حساسیت ها نسبت به گزینه وزارت

حمید سجادی از روز چهارشنبه که لیست کابینه به دست نمایندگان مجلس رسید، تلاش بسیار کرد تا با دست پر به مجلس برود اما با وجود تمام تلاش های او و حمایت های تیم رسانه ای اش، حساسیت های نمایندگان مجلس روی او بیشتر شده است. 

تا قبل از معرفی رسمی سجادی به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان، آنچه مدنظر نمایندگان مجلس قرار داشت، رابطه او با احمدی نژاد و رحیم مشایی و حلقه ای که جریان انحرافی خوانده می شود، شایعه محکومیت او در پرونده باشگاه سایپا و انفصال از خدمات دولتی و شائبه روابطش با حسن رعیت بود که جسته و گریخته در فضای مجلس طرح می شد اما حالا با خبرهایی که از تلاش های بیرونی برای افزایش آرای سجادی به گوش مجلس می رسد، برخی نمایندگان مجلس روی او حساس تر شده اند. همین که سلطانی فر به معاونین خود دستور داده حامی سجادی باشند، نگاه نمایندگان اصولگرای مجلس به سجادی را منفی کرده است اما حساسیت مخالفان اصلی او به تلاش ها و تحرک هایی برمی گردد که خبرش به مجلس می رسد!

حامیان هاشمی در نقش حامیان سجادی

یکی از نکته هایی که باعث ایجاد و تشدید این حساسیت شده مصاحبه های هدفمند برخی افراد به نفع حمید سجادی است. چهره هایی که همین هفته قبل کیومرث هاشمی را بهترین گزینه برای وزارت می دانستند، حالا همان جمله ها را درباره حمید سجادی به کار می برند.

گفته می شود در مجلس این موضوع مطرح شده که روز پنجشنبه گذشته جمعی از سردبیران رسانه های ورزشی به ایران مال دعوت شدند تا در قالب تیم رسانه ای نامزد وزارت ورزش و جوانان، از او حمایت کنند. یکی از نمایندگان مجلس در این خصوص حتی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها انجام داده و گفته «این مصاحبه های هدفمند که به نظر می رسد از همان جلسه روز پنجشنبه شروع شد، هیچ کمکی به گزینه پیشنهادی دولت نمی کند» اما آن خبرگزاری این بخش مصاحبه را حذف کرده است. خبرگزاری دیگری نیز از یک نماینده مجلس پرسیده نظر شما درباره برنامه های سجادی چیست و نماینده مجلس جواب داده؛ «کدام برنامه؟ ایشان یک سری اهداف بیان کرد ولی برنامه ای برای رسیدن به اهدافش ارائه نداد.» اما نماینده مجلس می گوید این جمله را از دل مصاحبه در آورده اند!

خبری که سانسور شد

از حذف این دو نکته از دل مصاحبه های دو نماینده مجلس _که می تواند نشانه ای برای باور برگزاری جلسه هماهنگی برخی سردبیران ورزشی و تیم رسانه ای گزینه وزارت در ایران مال باشد_ جالب تر، رویکرد جدید خبرگزاری برنا، ارگان رسمی وزارت ورزش و جوانان است که تبدیل به پایگاه خبری حمید سجادی شده و در روز دست کم سی مصاحبه در حمایت از سجادی به عنوان گزینه اصلح وزارت ورزش و جوانان منتشر می کند.

یکی از نمایندگان مجلس امروز به خبرنگاران گفت: «یک خبرگزاری که باید در حیطه ورزش و جوانان فعالیت کند، طی دو، سه روز گذشته نقش پایگاه خبری حمید سجادی را داشته است. تمام اینها در مجلس رصد می شود.»

امروز همچنین از مجلس خبر رسید هر 19 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به حمید سجادی رای مخالف داده اند اما در کمال تعجب، هیچ یک از خبرگزاری های اصلی و رسانه های رسمی این خبر را منتشر نکرد تا صحت شایعه برگزاری جلسه برخی سردبیران ورزشی در مجتمع ایران مال قوت بگیرد!

تلاش برای نامه نگاری با مجل

امروز همزمان برخی قهرمانان دو و میدانی ایران دوره افتاده بودند که چهره های فرهنگی حاضر در عرصه ورزش را به حمایت از حمید سجادی دعوت کنند. از برخی چهره ها خواسته شد به نمایندگان مجلس نامه سرگشاده بنویسند و خواهان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش شوند اما گروه مخالفان سجادی در مجلس می گویند بنا ندارند با این نامه ها تغییر عقیده بدهند و در صحن علنی مجلس به نفع گزینه پیشنهادی وزارت ورزش سکوت کنند. ورزش ایران سال 92 که اولین سال حضور دولت حسن روحانی بود، چند ماه با سرپرست اداره شد و آثار آن بلاتکلیفی چند ماهه تا مدتها در ورزش به چشم می خورد و حالا انگار ورزشی ها باید خودشان را برای یک دوره بلاتکلیفی جدید آماده کنند!

منبع: طرفداری
برچسب ها: حمید سجادی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی