تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هلال احمر ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌کند

رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش دوبرابری واردات واکسن توسط این جمعیت از اواخر این هفته خبر داد و گفت: در شهریور ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۰۵۲۶۱
۱۴:۳۹ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر

دیدارنیوز ـ کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفتگو با شبکه خبر، با اشاره به برنامه‌های این جمعیت برای مقابله با کرونا در کشور اظهار کرد: با تأکید رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا جمعیت هلال‌احمر نیز مبنای خود را تقویت اقدامات گذشته قرار داد و قرارگاه ستادی و استانی تشکیل شده است. به طوری که این اقدامات در قالب ۱۹ بند به استان‌ها ابلاغ شده است.

اقدامات هلال احمر برای مبارزه با کرونا

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین کار ما این است که تا بخشی از بار بیماری را از دوش وزارت بهداشت برداریم، گفت: بر این اساس ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در مجاورت بیمارستان‌ها از اقدامات ماست به طوری که این بیمارستان‌ها در بجنورد، خراسان‌رضوی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حال برقرار شدن است و در همه استان‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ایجاد بانک امانت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سایر تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی به صورت امانی در اختیار افراد مراجعه‌کننده به این جمعیت قرار خواهد گرفت.

ضمن اینکه با توجه به شرایط کنونی سه داروخانه هلال‌احمر در تعطیلات به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد.

افزایش واردات واکسن کرونا از پنج‌شنبه هفته جاری

همتی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای افراد بی‌بضاعت در مسیر تأمین دارو در این جمعیت خبر داد و گفت: بحث افزایش واردات واکسن مورد توجه قرار گرفته؛ به طوری که ۲.۲ تا ۲.۴ میلیون دوز واکسن وارد می‌شد که از پنج‌شنبه هفته جاری این تعداد دو برابر خواهد شد. ضمن اینکه واکسن‌های وارداتی توسط هلال‌احمر به ۱۶ میلیون دوز رسیده است.

او ادامه داد: در هفته جاری ۵ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد ضمن اینکه در شهریور نیز ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌شود. همچنین رایزنی‌های لازم برای واردات واکسن افراد زیر ۲۰ سال در حال انجام است و این واکسن را وارد خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به همکاری جمعیت هلال‌احمر با ۵۰۰ تشکل خیریه در کشور یادآور شد: از این تشکل‌ها در مسیر مقابله با کرونا استفاده خواهیم کرد.

همتی با اشاره به ویژگی واکسن مخصوص افراد زیر ۲۰ سال خاطرنشان کرد: ویژگی این واکسن‌ها تک دوز بودن آن‌ها است، اما منابع محدودی در دنیا در این خصوص تولیدات دارند و قرار است این نوع واکسن وارد شود و مشخصاً برای دانش‌آموزان و بعد از آن برای مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد.

لزوم افزایش مراکز واکسیناسیون

او با بیان اینکه واکسن‌های یاد شده از کشور‌های شرقی و بخشی از کشور‌های غربی تأمین خواهد شد، تصریح کرد: باید مراکز واکسیناسیون زیاد شود؛ چراکه تا به امروز از ظرفیت جمعیت هلال‌احمر در این خصوص به خوبی استفاده نشده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه از ۱۶۲ مرکز واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر تنها از ۱۴مرکز در فرآیند واکسیناسیون استفاده می‌شود، گفت: رایزنی‌ها در این خصوص در حال انجام است و به محض اعلام نیاز می‌توانیم مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم.

همتی با اشاره به برگزاری مراسم‌های سوگواری امام حسین (ع) یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر نذر سلامت را مانند سال‌های گذشته اجرا کرده است و بیش از ۱۵۰۰ نفر از نوجوانان داوطلب این جمعیت در آن مشارکت دارند.

وی از ادامه اجرای طرح غربالگری توسط این جمعیت خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر در اجرای مرحله جدید طرح غربالگری شهید سلیمانی مشارکت می‌کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی