تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

حمید سجادی چطور گزینه وزارت ورزش شد؟

سرانجام حمید سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی رئیسی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد. اما داستان چه بود و او چگونه گزینه نهایی شد

کد خبر: ۱۰۵۱۷۹
۰۹:۳۹ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

حمید سجادی چطور گزینه وزارت ورزش شد؟

دیدارنیوز - حمید سجادی دو روزی است به مجلس می‌رود و با نماینده‌های حاضر در فراکسیون و کمیسیون‌های مرتبط با ورزش و جوانان حرف می‌زند. می‌گویند تا به امروز نگاه کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مجلس به این گزینه وزارت ورزش مثبت نبوده است. حتی برخی خبرگزاری‌ها ادعا کرده اند هر ۱۹ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به او رای مخالف داده اند.

 به گفته یکی از نمایندگان مجلس، حمید سجادی به کمیسیون اصل ۹۰ هم رفته و آن جا نیز مورد پرسش قرار گرفته و گویا پاسخ هایش از نگاه نمایندگان قانع کننده نبوده است.

ادعای نمایندگان: سجادی هدف دارد، برنامه ندارد

گفته می‌شود در مجلس چندان از برنامه‌های حمید سجادی استقبال نشده و نمایندگان در فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی برنامه‌های او را مناسب وزارت تشخیص ندادند. نمایندگان می‌گویند آنچه حمید سجادی به مجلس ارائه کرده، بیشتر اهداف است تا برنامه... مخالفت نمایندگان مجلس با حمید سجادی، اما فراتر از بحث برنامه هایش است، آن‌ها از کسانی که سجادی را به مجلس فرستادند، گلایه دارند.

داستان کارگروه تعیین شاخصه‌های وزارت

گویا مجلس با هماهنگی دولت ابراهیم رییسی، برای ۵ وزارتخانه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و گردشگری که با جوانان سروکار دارد، یک کارگروه ویژه به ریاست دکتر محمدمهدی اسماعیلی تشکیل می‌دهد و این کارگروه موظف می‌شود ابتدا با استفاده از کارشناسان خبره در ۵ زیر گروه ورزش، آموزش، علوم، فرهنگ و گردشگری شاخصه‌های لازم برای وزرا را تعیین کند و بعد از تعیین شاخصه ها، اعضای کارگروه شروع به تطبیق شاخصه‌های تعیین شده از سوی کارشناسان با گزینه‌های مطرح شده از سوی دولت می‌کنند و گزینه‌های شاخص‌تر را در یک لیست نهایی به دولت ارائه می‌دهند.

محمد مهدی اسماعیلی که از سوی دولت برای تصدی وزارت فرهنگ معرفی شده، مسئول این کارگروه بوده و این افراد با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس برای تعیین شاخصه‌ها و تطبیق آن با گزینه‌ها ساعت‌های زیادی وقت گذاشته و مجلس وقتی دیده در موضوع معرفی نامزد وزارت ورزش هیچ توجه‌ای به این موضوع نشده، جا خورده است!

رویکرد ورزشی در تعیین وزیر ورزش و جوانان

به گفته برخی نمایندگان مجلس، با شاخصه‌هایی که کارشناسان تعیین کردند و تطابق شاخصه‌ها با گزینه ها، حمید سجادی در لیست اولویت‌ها نبود. نمایندگان مجلس مدعی هستند اعضای این کارگروه حتی به این جمع بندی هم رسیده بودند که بهتر است وزیر ورزش و جوانان یا یک چهره جوان دانشگاهی باشد یا یک قهرمان ورزشی و دیدگاه شان این بود که اگر دولت بخواهد از قهرمان‌های ورزشی به عنوان وزیر استفاده کند، امیر رضا خادم، علیرضا دبیر و حسن رنگرز گزینه‌های موجه‌ای هستند، اما دولت در روز‌های آخر تکمیل لیست کابینه، حمید سجادی و محمد عباسی را وارد لیست کرد و حالا این شایعه در مجلس به گوش می‌رسد که اگر سجادی رای اعتماد نگیرد، محمد عباسی که اولین وزیر ورزش دولت احمدی نژاد بود، به مجلس معرفی می‌شود. البته که محمد عباسی نه قهرمان ورزشی است و نه غیر از همان دوره کوتاهی که وزیر دولت احمدی نژاد بود، سابقه ورزشی دارد.

ورزش با سرپرست اداره می‌شود

در دوره احمدی نژاد هم وقتی طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به تصویب رسید، ابتدا حمید سجادی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس رفت که ناموفق بود و سپس عباسی راهی مجلس شد و رای آورد، اما گویا نمایندگان در این دوره نه خیال رای دادن به محمد عباسی را دارند و نه برنامه‌ای برای رای دادن به سجادی... به نظر می‌رسد ورزش چند ماهی با سرپرست اداره خواهد شد. در اولین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی نیز مجلس وقت سه نامزد اول تا سوم دولت را رد کرد؛ مسعود سلطانی فر، رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی موفق به اخذ رای اعتماد نشدند تا دولت ناچار شود در تعامل با مجلس، محمود گودرزی را به صحن علنی بفرستد و رای اعتماد بگیرد.
بازی ادامه دارد!

اما چه شد که حمید سجادی از سوی دولت به مجلس معرفی شد؟ تا قبل از آن که کابینه معرفی شود، این شایعه به گوش می‌رسید که مهرداد بذرپاش که گزینه ورزش بوده و حالا تعاون یا صمت را می‌خواهد از او حمایت می‌کند، اما وقتی نام خود بذرپاش در لیست کابینه قرار نگرفت شایعه شد سجادی با حمایت مخبر، معاون اول رییس جمهور به لیست کابینه راه یافته است. اما در حال حاضر برای مجلس فرقی نمی‌کند طراح ماجرا چه گروهی باشد. آن‌ها فعلا خیال رای اعتماد دادن به سجادی را ندارند، هرچند بازی هنوز تمام نشده و خیلی‌ها در تلاش هستند تا قبل از حضور وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس، برای حمید سجادی رای جمع کنند.

رنگرز برای سجادی تلاش می‌کند؟

جالب اینجاست که حالا حسن رنگرز که از نگاه نمایندگان مجلس کنار خادم و دبیر شاخصه‌های لازم برای معرفی به مجلس را داشته و معرفی نشده، برای رای آوردن حمید سجادی تلاش می‌کند. برخی نمایندگان مجلس می‌گویند حسن رنگرز به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در تلاش است رای نمایندگان این استان را به سبد سجادی بریزد. منصور قنبرزاده، گرشاسبی و چهره‌های نزدیک به مخبر هم در تلاش برای جمع آوری آرای نمایندگان خوزستان و لرستان و استان‌های اطراف هستند و جمشید تقی زاده هم که در اولین روز حضور حمید سجادی در مجلس او را همراهی می‌کرد، می‌کوشد نمایندگان استان‌های آذری زبان و ترک نشین را با سجادی همسو سازد. در همین مسیر، شهاب عزیزی خادم و اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم که حمید سجادی را به کیومرث هاشمی ترجیح می‌دهند در تدارک جمع آوری آرای استان‌های زاگرس نشین هستند. این که این تلاش‌ها چه سرانجامی خواهد داشت باید تا هفته آینده صبر کرد.

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی