تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

داوران مسابقه حسن یزدانی و تیلور آمریکایی محروم شدند

محمد ابراهیمی سخنگوی فدراسیون کشتی در مصاحبه‌ای خبر محرومیت داوران مسابقه تاریخی حسن یزدانی با تیلور در فینال المپیک توکیو را تایید کرد.

کد خبر: ۱۰۵۱۱۴
۱۶:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

داوران مسابقه حسن یزدانی

دیدارنیوز - محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره حواشی مدال حسن یزدانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مصاحبه ای انجام داد که بی شک برای دوستداران ورزش و کشتی جذاب است:
این کشتی با نتیجه ۳ بر ۴ به نفع تیلور آمریکایی به پایان رسید. بحثی که چند روز گذشته در رسانه ها مطرح شد مبنی بر این که زمانی که اخطار و امتیازی به نفع حسن یزدانی دادند در انتهای تشک بود و کشتی گیر آمریکایی در حالت زانو زده از تشک خارج شد. داور به درستی اخطار به تیلور و یک امتیاز به یزدانی داد. طبق مقررات به این شکل هست که هر کشتی گیری که به حالت خاک از زمین خارج می‌شود در وسط تشک ادامه کشتی باید در حالت خاک باشد. در حالت زانوزده هم از نظر مقررات یعنی حالت خاک.

بعضی از دوستان احساس می کردند که حسن یزدانی باید در پشت او قرار می گرفت و فرار می کرد و از تشک بیرون می رفت تا در وسط تشک روی خاک قرار می‌گرفت، در صورتی که مقررات این را نمی‌گوید. در حالت زانو زده هم وقتی کشتی گیر از تشک خارج می شود و به او اخطار و به حریفش امتیاز تعلق بگیرد، طبق مقررات بازی در وسط و کشتی در شروع مجدد در حالت خاک آغاز می‌شود. برخی احساس می کنند که با نشستن در خاک تیلور، حسن یزدانی برنده آن بازی می‌شد. من تاکید می‌کنم که اخطار را به حریف و امتیاز را به یزدانی دادند. فقط موضوعی که هست باید حسن شانس خود را در وسط و در حالت خاک روی حریف امتحان می‌کرد.

این که داوران آن بازی جریمه شدند صحت دارد، چرا که در کلیه مسابقات چه در مسابقات جهانی چه در المپیک و حتی در مسابقات بین المللی، کشتی گیرانی که در حین مسابقه، داور باعث متضرر شدن آن‌ها می‌شود، داور وسط، داور بازی و رئیس تشک و هر کدام از آن‌ها که مقصر باشد را در آن مسابقه به صورت تعلیق در می‌آورند. در مسابقه حسن یزدانی و تیلور، به دلیل اشتباه داور وسط و رئیس تشک از ادامه قضاوت آن‌ها در آن مسابقات جلوگیری کردند و این قضیه صحت دارد.

برچسب ها: حسن یزدانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی