تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کاهش ۳۷۹۷ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۳۷۹۷ سقوط کرد و در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۲۹ واحد ایستاد.

کد خبر: ۱۰۴۹۷۹
۱۶:۵۲ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

کاهش شاخص بورس تهران

دیدارنیوز ـ بورس اوراق بهادار تهران که در روز‌های گذشته تحت‌تأثیر افزایش نرخ ارز تقویت شده بود، امروز در یک روند نوسانی، ابتدا افزایش یافت، اما از میانه راه رو به کاهش نهاد و درنهایت با کاهش ۳۷۹۷ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۳۴۲ واحد رشد کرده و به رقم ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک‌میلیون فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۵۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از ۱۳ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۲۲ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی ۲۶ صدم درصد کاهش یافتند و این دو شاخص در معیار هم‌وزن ۸ صدم درصد افزایش یافتند.

کاهش شاخص بورس تهران

روند یکساله شاخص بورس تهران

شاخص آزاد شناور ۱۵ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۴ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲۷ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و ایران خودرو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد‌های پتروشیمی خلیج فارس، ملی‌مس، مپنا و چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل ۹۴ واحد رشد کرده به رقم ۲۱ هزار و ۳۰۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران، امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۲۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه امروز معاملات بورس تهران

امروز نماد‌های پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس راد اشتند و نماد‌های پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس، با توجه به تغییر نرخ دلار در بازار آزاد، شاخص بورس هم به تناسب آن افزایش می‌یابد، البته امروز شاخص کاهش یافت، اما در روز‌های گذشته رو به رشد بود و پیش‌بینی می‌شود روند بازار رو به رشد باشد.

از طرفی، با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌ها، عمده شرکت‌های بورسی و فرابورسی برای سال مالی گذشته سود شناسایی کردند و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بازار بورس به شرط اینکه در یک چشم‌انداز دو سه ساله باشد، با سود همراه خواهد بود.

خریداران پالایش یکم امروز بعد از ۱۱ ماه انتظار از زمان خرید اولیه با ۲۸ درصد زیان از اصل سرمایه خود همراه هستند، هر واحد پالایشی یکم که در شهریور پارسال ۱۰ هزار تومان فروخته شد، امروز به ۷۲۵۷ تومان معامله می‌شود، با وجود بار‌ها قول دولتی‌ها هنوز زیان پالایشی جبران نشده است.

منبع: فارس
برچسب ها: بورس تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی