تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

راه‌اندازی ۴ بیمارستان صحرایی ازسوی هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر از برپایی ۴ بیمارستان صحرایی و اختصاص ظرفیت‌های درمانی در مجاورت بیمارستان‌ها برای کمک به درمان بیماران سرپایی کرونا خبر داد.

کد خبر: ۱۰۴۹۲۰
۱۲:۵۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

هلال احمر و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی

دیدارنیوز ـ محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت‌های سازمانی و استانی در راستای مقابله با بیماری کرونا در ۱۰ استان کشور در ۲۲ مرداد ماه گفت: توسعه ظرفیت فعالیت‌های امدادی در مبادی ورودی و خروجی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی با هدف هدایت و یا قرنطینه مبتلایان به کووید ۱۹ با همکاری سازمان‌های ذیربط نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعال شدن قرارگاه‌های عملیاتی کرونا در تمامی استان‌ها به منظور پاسخگویی به نیاز‌های مردم در شیوع ویروس کرونا نخستین گام در این عرصه بود و در ادامه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت و ۵۰۰ هزار نفر تا به این لحظه بهره وران این طرح بوده اند.

قوسیان مقدم افزود: طرح نذر سلامت به همراه مرحله دوم خادمان حسینی در مراسمات مذهبی توسط اعضای جوان جمعیت هلال احمر با مشارکت ۱۵۰۰ نفر از جوانان اجرا شد. علاوه بر این موارد تشکیل ستاد‌های مردمی مقابله با کرونا در جهت کمک‌های مردمی و پشتیبانی با محوریت سازمان داوطلبان و با کمک ۵۰۰ تشکل در دستور کار قرار گرفته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: استفاده از بانک امانات تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات رایگان از قبیل در اختیار قرار دادن اکسیژن مورد نیاز به ۳۹۰۰ نفر نیز صورت گرفته است. همچنین تامین اعتبار و تخصیص کمک هزینه برای بیماران کرونایی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب بسته‌های معیشتی و توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

قوسیان مقدم ادامه داد: فراخوان اعضای کانون‌های دانشجویی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در طرح واکسیناسیون عمومی در قالب ۴۲۰ تیم و تجهیز و آماده سازی ۸ مرکز کلینیک توانبخشی به عنوان مراکز واکسیناسیون با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز صورت گرفته است و تلاش می‌شود در این عرصه از مراکز واکسیناسیون حجاج نیز استفاده شود. در همین راستا ۱۰ تیم بهداشت و درمان در مراکز واکسیناسیون مستقر شده اند و از ۲۵۵ امدادگر نیز در این عرصه بهره جسته ایم.
راه‌اندازی ۴ بیمارستان صحرایی

سخنگوی جمعیت هلال احمر از ایجاد ۴ بیمارستان صحرایی و ظرفیت‌های درمانی در مجاورت بیمارستان‌ها جهت کمک به امر درمان بیماران سرپایی خبر داد و گفت: توسعه ظرفیت فعالیت‌های امدادی در مبادی ورودی و خروجی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی با هدف هدایت و یا قرنطینه مبتلایان به کووید ۱۹ با همکاری سازمان‌های ذیربط نیز انجام می‌شود و ۹۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: تکمیل و شارژ موجودی بسته‌های بهداشتی در انبار‌های امدادی جهت پاسخگویی در حوادث طبیعی با اضافه شدن ۲۵ هزار بسته غذایی نیز صورت گرفت. این اقدامات در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، قم، زنجان و سیستان و بلوچستان انجام شد و این طرح در روز‌های آتی نیز تداوم دارد.
فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر در ۱۰ استان کشور

قوسیان مقدم گفت: اکنون در ۱۰ استان کشور مراکز واکسیناسیون هلال احمر با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها فعال شده‌اند.

وی افزود: در استان تهران ۳ مرکز (تهران پارس، میدان انقلاب، باغ موزه دفاع مقدس)، خراسان رضوی سه مرکز (سبزوار، نیشابور، مشهد)، فارس یک مرکز، سمنان یک مرکز (شهرستان شاهرود)، زنجان یک مرکز، خوزستان یک مرکز، چهارمحال و بختیاری یک مرکز (فارسان)، در بوشهر ۲ مرکز (بوشهر و دشتستان) و قزوین و قم نیز یک مرکز در حال کمک به روند واکسیناسیون افراد هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر پیش از این از آمادگی ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر در سراسر کشور خبر داده و گفته بود که هلال احمر می‌تواند برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی جامعه این تعداد را به ۵۰۰ مرکز افزایش دهد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: هلال احمر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی