تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مادر ارشا اقدسی در مراسم خاکسپاری: "دیدار دور نیست"

پیکر ارشا اقدسی صبح جمعه، ۲۲ مردادماه در پیست بوستان ولایت به سمت خانه ابدی بدرقه شد و سپس در قطعه هنرمندان برای خاکسپاری مادرش خطاب به او گفت:" دیدار دور نیست. "

کد خبر: ۱۰۴۷۸۷
۱۲:۰۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

مراسم تشییع ارشا اقدسی

دیدارنیوز ـ در بوستان "ولایت" مراسم بدرقه‌ای با حضور محدودی از دوستان و خانواده این بدلکاری ایرانی برگزار شد که در این لینک قابل مشاهده است و پس از آن با رسیدن پیکر مرحوم ارشا اقدسی به بهشت زهرا، مراسم تدفین این بدلکار سینما از ساعت ۱۰ با نواختن طبل و سنج به شیوه عزاداری جنوبی‌ها آغاز شد.

این مراسم با اجرای سید جواد هاشمی همراه بود و البته جمعیت قابل توجهی نیز از همکاران و علاقه‌مندان ارشا اقدسی، در محل حضور داشتند. (این در حالی بود که به دلیل شیوع کرونا از علاقه‌مندان خواسته شده بود از فضای مجازی این مراسم را دنبال کنند.)

علیرضا قزوه شاعر که در دهلی‌نو به سر می‌برد، شعری را برای ارشا اقدسی سروده است که به نام پیمان ابدی و بدلکاری این دو اشاره داشت و توسط جواد هاشمی قرائت شد.

مادر ارشا نیز که ساعتی قبل در بوستان ولایت با پیکر فرزندش وداع کرده بود به او گفت که "دیدار دور نیست".

پیکر ارشا اقدسی با روضه و تلقین خوانی جواد هاشمی در طبقه فوقانی مزار پیمان ابدی به خاک سپرده شد.

هاشمی پس از پایان مراسم بیان کرد: ارشا قبل از رفتن، از مرگش زیاد صحبت کرده بود و به استقبال آن رفته بود. او می‌دانست مرگ مغزی می‌شود که آنقدر از اهدای اعضای بدنش گفته بود. ما نمی‌دانیم، بدن او به چه کسانی اهدا شده، ولی حتما کسی که این عاشقی نصیبش شده و عضوی از بدن ارشا به او اهدا شده، از آن بهره‌مند خواهد شد.

سید جواد هاشمی در پایان این مراسم با اشاره به روز سختی که برای بازماندگان و دوستان و همکاران ارشا اقدسی و علی سلیمانی است، یاداور شد که تا ساعتی دیگر مراسم تدفین مرحوم علی سلیمانی نیز برگزار خواهد شد و از جمعیت حاضر خواست تا با احتیاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پراکنده شوند.

ارشا اقدسی - بدلکار سینما و تلویزیون کشورمان - ششم مرداد ماه در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی خارجی در بیروت، هنگام فیلمبرداری صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین دچار حادثه‌ای سنگین شد و در بیمارستانی در بیروت تحت درمان قرار گرفت.

او به تشخیص پزشکان به مدت چند روز به خواب مصنوعی برده شد، اما از آنجا که علایم حیاتی‌اش به شدت کاهش پیدا کرده بود، امکان عمل جراحی میسر نشد و این بدلکار جوان که متولد سال ۱۳۶۱ بود، سرانجام روز سیزدهم مرداد ماه درگذشت.

پیکر او که بنا به وصیتش قرار بود اهدای اعضا هم از آن صورت گیرد، به دلیل انجام یکسری امور اداری با چند روز فاصله به ایران رسید و در نهایت ساعت حدود هشت صبح جمعه، ۲۲ مرداد با حضور جمعی از اعضای خانواده و همکارانش به صورت نمادین در بوستان ولایت که برخی کار‌های تمرینی و حرفه‌ای اقدسی در آنجا انجام می‌شد، بدرقه شد تا فرصتی بهتر برای خداحافظی خانواده و دوستانش باشد و سرانجام در قطعه هنرمندان کنار همکار قدیمی اش، پیمان ابدی به خاک سپرده شد.

این خبر از ساعت ۹ و مراسم بدرقه ارشا اقدسی در بوستان ولایت تا خاکسپاری در قطعه هنرمندان حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ بروز رسانی شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هنرمندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی