تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

اعلام نامزد‌های نهایی جایزه پوشکین

نامزد‌های نهایی کسب جایزه ادبی خانه پوشکین برای بهترین اثر انگلیسی درباره روسیه، معرفی شدند.

کد خبر: ۱۰۴۶۶۵
۱۵:۲۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

نامزد‌های نهایی جایزه پوشکین

دیدارنیوز ـ جایزه ادبی خانه پوشکین در لندن که از سال ۲۰۱۳ هرساله به بهترین اثر غیرداستانی که به زبان انگلیسی درباره روسیه نوشته شده باشد، اهدا می‌شود، نامزد‌های سال ۲۰۲۱ خود را شناخت.

۶ کتابی که به فهرست کوتاه این دوره از جایزه ادبی خانه پوشکین راه یافتند، موضوعات و ژانر‌های مختلفی را دربرمی‌گیرند. به گفته داگلاس اسمیت، برنده اولین جایزه کتاب خانه پوشکین، فهرست نامزد‌های نهایی این دوره از جایزه ادبی خانه پوشکین، از جاسوسی در دوران انقلاب (روسیه) تا حکومت دزدسالار امروز، از آثار کلاسیک ادبی تا افول جنگ سرد و از برنامه ریزی شهری گرفته تا آخرین نفس‌های حکومت استبدادی استالین، برای هر سلیقه‌ای چیزی برای عرضه دارد.

فهرست کوتاه این جایزه ادبی به شرح زیر است:

آدم‌های پوتین نوشته کاترین بلتون، داستان این که ولادیمیر پوتین و دوستانش از کاگ‌ب چطور در روسیه به قدرت رسیدند و گروه جدیدی از الیگارش‌ها را تشکیل دادند.

عامل انسانی نوشته آرچی براون، تحلیلی از آن که چطور شخصیت‌ها و روابط شخصی میخائیل گورباچف، مارگارت تاچر و رونالد ریگان بر پایان جنگ سرد تاثیر گذاشت.

دوره متاخر استالین نوشته اوگنی دوبرنکو با برگردان جسی ام. سَوِج، نگاهی به هشت سال آخر زندگی استالین و شکل‌گیری آگاهی امپریالیستی در روسیه که هنوز زیربنای سیاست‌های این کشور را شکل می‌دهد.

توطئه لاکهارت نوشته جاناتان اشنر، درباره نقشه‌ای که ماموران انگلیس، فرانسه و آمریکا در سال ۱۹۱۸ برای از بین بردن حکومت لنین از درون طرح ریزی کردند، اما به شکل فاجعه باری شکست خورد.

لئو تولستوی نوشته آندرِی زورین، یک زندگینامه جدید از تولستوی و مطالعه‌ای درباره آثارش.

بنا‌های یادبود مسکو نوشته کاترین زوبویج، داستانی جذاب درباره آسمان خراش‌هایی که در دوران استالین ساخته شدند و این که چطور این ساختمان‌ها زندگی را در مسکو تغییر دادند.

برنده جایزه ۱۰ هزار پوندی امسال طی مراسمی ویژه در ماه اکتبر (مهر- آبان ۱۴۰۰) اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ادبیات جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی