تیتر امروز

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.

مسی با سن‌ژرمن تمام کرد؛ آرایش رویایی پاریس چیست؟

با قطعی شدن حضور مسی در باشگاه پاریسی حالا همه منتظر ظهور یک تیم فوق‌العاده با ستاره‌های مستعد هستند. ترکیب احتمالی پاری سن‌ژرمن چه خواهد بود؟

کد خبر: ۱۰۴۶۱۲
۱۲:۲۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

مسی پاری سن‌ژرمن

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: سرانجام لیونل مسی روز گذشته با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تمام کرد و ظاهرا قرار است با شماره ۳۰، دوران جدیدی از فوتبالش را آغاز کند. تا دیروز صحبت‌هایی از احتمال توافق مسی با چلسی یا بازگشت او به بارسلونا هم مطرح بود، اما دیروز رسما قرارداد نهایی ابرستاره آرژانتینی با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بسته شد تا از این پس همه اخبار حول و حوش تیم پاریسی و ترکیب ویرانگری که به وجود آورده، باشد.

با اضافه شدن مسی به فوج بازیکنان نامدار و نابغه پاری‌سن ژرمن حالا این تیم هیبت واقعاً ترسناکی خواهد داشت که احتمالا ورق جدیدی در فوتبال اروپا رو خواهند کرد. نکته جالب این است که بالای سر این تیم نیز مربی جذاب و بااستعدادی به نام مائوریتسیو پوچتینو قرار دارد که نبوغ این گروه شگفت‌انگیز را تکمیل می‌کند.

تازه‌وارد‌های کهکشانی

با وضعیتی که پاری‌سن ژرمن دارد حتی می‌توان لقب رئال مادرید را بی‌سر و صدا از آن‌ها گرفت و از این به بعد تیم پاریسی را «کهکشانی» نامید. پوچتینو چندی قبل سرخیو راموس کهنه کار را از رئال مادرید به خدمت گرفت و پس از یورو نیز جان‌لوئیجی دوناروما، بهترین بازیکن یورو ۲۰۲۰ را با انتقال رایگان از میلان به پاریس فراخواند.

پاری‌سن ژرمن همچنین چلسی را با امضای قراردادی با اشرف حکیمی به عنوان یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال جهان کیش و مات کرد و در یک حرکت جسورانه و به قول اروپایی‌ها «آدم‌ربایانه» جورجینو واینالدوم را نیز پس از اتمام قراردادش با لیورپول و در حالی که به نظر می‌رسید راهی بارسلونا می‌شود، به خدمت گرفت.

در پاریس البته اخباری به گوش رسید که سن‌ژرمن به دنبال جذب پوگبا هم هست، اما صید مهاجم منچستر یونیتد شاید حتی سخت‌تر از مسی باشد هر چند که بعید است کمبود پول در سیستم مالی باشگاه پاریسی باشد.

مسی با سن‌ژرمن تمام کرد؛ آرایش رویایی پاریس چیست؟

و حالا تیم رویایی

گرچه اصطلاح تیم رویایی (Dream Team) را اولین بار به ستاره‌های بسکتبال آمریکا در المپیک بارسلونا دادند، اما به راحتی می‌توان پاری‌سن ژرمن را در فصل جدید به عنوان تیم رویایی اطلاق کرد. نگاهی به ترکیب ۱۱ نفره این تیم با پیش فرض نبود پوگبا بیندازید:

بدون شک دوناروما شماره یک تیم خواهد بود و جای کیلور ناواس را که از مادرید به پاریس آمده، خواهد گرفت. به هر حال جی‌جی دوناروما در حال حاضر بهترین دروازه‌بان دنیاست.

در پست بال راست، حضور اشرف حکیمی در پاریس به معنای انتخاب قطعی او برای این پست است در حالی که سه مدافع وسط را هم از همین حالا می‌توان قطعی دانست. راموس، مارکینیوش و پرسنل کیمپمبه صخره میانی خط دفاع خواهند بود و خوان برنات هم با خصوصیات دفاعی‌اش در بال چپ حضور خواهد داشت تا کمربند دفاعی پاری‌سن ژرمن کامل شود.

در خط میانی نیز واینالدوم به همراه مارکو وراتی می‌توانند تعادل بین حمله و دفاع را برقرار کنند در حالی که آلترناتیو بسیار خوبی نیز برای آن‌ها وجود دارد. آنخل دی ماریا هافبک آرژانتینی و دوست مسی می‌تواند به راحتی به جای هر یک از این دو بازی کند و میانه میدان را در دست بگیرد.

اما مهم‌ترین بخش ماجرا مثلث هجومی سن‌ژرمن خواهد بود. جایی که مسی در کنار امباپه و نیمار قرار خواهد گرفت و بعد از MSN جادویی در بارسا حالا یک ترکیب هیولا به نام MNM را می‌توان برای پاریس در نظر گرفت که دمار از روزگار هر تیمی می‌تواند دربیاورد.

امباپه بیشترین تأثیر را در پست ۹ دارد، در حالی که نیمار می‌تواند در پیشانی حمله قرار گیرد از سمت راست از سوی مسی حمایت شود و با پای چپ کشنده خود هر دروازه‌ای را ویران کند.

این هم چیدمان جادویی پاری سن‌ژرمن که احتمالا جذاب‌ترین تیم فصل آینده فوتبال اروپا خواهد بود:

مسی با سن‌ژرمن تمام کرد؛ آرایش رویایی پاریس چیست؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی