تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

علت تفاوت آنتی بادی دریافت کنندگان واکسن برکت

مدیرگروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا برکت به بیان توضیحاتی در خصوص علت تفاوت آنتی بادی دریافت کنندگان این واکسن پرداخت.

کد خبر: ۱۰۴۵۶۷
۰۹:۲۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

تفاوت آنتی بادی دریافت کنندگان واکسن برکت

دیدارنیوز ـ حامد حسینی در گفتگویی در پاسخ به این سوال که چرا مقدار آنتی‌بادی یکسری از داوطلبان واکسن کووایران برکت که خارج از کارآزمایی تست داده اند، ۱۰۰ است و جواب آزمایش تعدادی دیگر از آن‌ها مقدار یک یا ۲ را نشان می‌دهد؟، گفت: ما باید دو نکته را در مورد داوطلبان این واکسن در نظر بگیریم یک اینکه تمامی دواطلبان ما به غیر افرادی که نوبت واکسیناسیون آن‌ها فرا رسیده و کدشان شکسته شده واقعا نمی‌دانند که در گروه پلاسیبو قرار دارند یا عضو گروهی که به آن‌ها واکسن تزریق شده، هستند.

مدیرگروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا برکت افزود: نکته دوم این است که دواطلبان بعد از دریافت این واکسن تست‌های آنتی‌بادی خاصی را می‌دهند که این آنتی‌بادی‌ها با آنتی‌بادی محافظت کننده در برابر بیماری متفاوت است و از جمله آن‌ها می‌توان به آنتی‌بادی نوترالیزان، ضد RVD و ضد اسپایک اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت این است که اشخاص بعد از واکسیناسیون تست آنتی‌بادی ندهند، اما به هر حال افرادی این اقدام را انجام می‌دهند، ادامه داد: یکی از شرکت‌های داخلی که بیشتر کیت‌هایی که در حال حاضر در کشور موجود است، از محصولات آن استفاده می‌کنند، برای یکی از آنتی‌بادی‌ها سقف عدد۱۰۰ و برای دو آنتی‌بادی دیگر ۸۰ را تعیین کرده است و اعداد خارج از این محدوده یعنی زیر ۱/۱ تا ۸۰ یا ۱۰۰ گزارش نمی‌شود.

وی توضیح داد: برای هر کدام از آن‌ها رقمی وجود دارد که هنگامی که مقدار آنتی‌بادی به آن برسد، می‌گوییم پاسخ مطلوب رخ داده که این رقم برای یکی از آن‌ها ۲ونیم، برای دیگری ۱/۱ و برای آن یکی دیگر از آن‌ها ۸ است و افراد در تست خود باید هم به حداقل و هم به سقف مقدار آنتی‌بادی توجه کنند.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی