تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی‌استرالیایی/ ۱۷ هزار نفر داوطلب تزریق اسپایکوژن

مدیر طرح کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکویژن از آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن در تهران با حضور ۱۷ هزار نفر خبر داد.

کد خبر: ۱۰۳۸۷۸
۱۳:۰۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی‌استرالیایی

دیدارنیوز ـ دکتر پیام طبرسی مدیر طرح کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکویژن اظهار کرد: طراحی و مطالعه حیوانی واکسن اسپایکوژن در استرالیا انجام شد و پس از دریافت تاییدیه وزارت بهداشت استرالیا توسط شرکت خصوصی سیناژن در ایران طی یک همکاری مشترک تست فاز دو سه در ایران تاییدیه گرفت همچنین قرار شد از موفقیت‌آمیز بودن کارآزمایی برای واکسیناسیون عمومی استفاده شود.

طبرسی با اشاره به اینکه فاز دوم این واکسن ماه پیش انجام و گزارش آن به وزارت بهداشت ارسال شد، افزود: تاییدیه وزارت بهداشت و کمیته اخلاق برای این واکسن صادر و امروز فاز سوم کارآزمایی بالینی آغاز شده است. امیدواریم طی یک و نیم تا دو ماه آینده به پایان برسد و پس از آن نتیجه و کارایی این واکسن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر طرح کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن ادامه داد: پس از تست ۴۰۰ نفر در فاز دوم کارآزمایی که افراد به صورت رندوم واکسن و واکسن ما دریافت کردند، خوشبختانه سطح میزان آنتی‌بادی به میزان خوبی افزایش پیدا کرد و حدود ۷۰ درصد افرادی که منفی بودند و سابقه ابتلا به کرونا نداشتند آنتی‌بادی لازم را دریافت کردند. همچنین به همان تعداد و با درصد بیشتری ایمنی سلولی نیز در این واکسن تحریک شد و خوشبختانه عوارض خاصی در آن ۴۰۰ نفر ایجاد نشد علاوه بر آن ایمنی‌زایی نیز در این واکسن محقق شد.

طبرسی ادامه داد: امروز شاهد ایمنی واکسن در برابر کرونا در ۱۷ هزار نفری که برای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن شرکت کرده‌اند، خواهیم بود.

او گفت: باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر با یکی از سنگین‌ترین پیک‌های کرونا و جهش دلتا مواجهیم که اکثر واکسن‌ها ایمنی مناسبی در برابر آن نداشته‌اند و امیدواریم نتیجه خوبی از تست این ۱۷ هزار نفر دریافت کنیم و به وزارت بهداشت و سازمان‌های جهانی اعلام کنیم.

مدیر طرح کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن درباره میزان تولید این واکسن توضیح داد: به محض تایید فاز سوم این واکسن از سوی وزارت بهداشت که احتمالا در اواخر شهریور خواهد بود، ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دوز واکسن را داریم که به واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود و به تسریع روند تزریق واکسن کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی