تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ردپای خرس سیاه آسیایی در سیستان و بلوچستان دیده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست جنوب استان در مناطق مختلف رد پا و دیگر آثار وجود خرس سیاه را شناسایی و کشف کردند.

کد خبر: ۱۰۳۸۶۷
۱۲:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

خرس سیاه آسیایی در سیستان و بلوچستان

دیدارنیوز ـ وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهارداشت: وجود خشکسالی و گرمای شدید هوا و کوچ گونه‌های حیات وحش به مناطق و زیستگاه‌های مناسب‌تر موجب شده تا گونه خرس سیاه آسیایی نیز ضمن گسترش قلمرو زیستی برای دسترسی به منابع غذایی، احتمالا به باغ‌ها و سایر مناطق حوزه انسانی نزدیک شود.

وی گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های حوزه زیستگاه خرس سیاه آسیایی آموزش‌ها و هشدار‌های لازم و مورد نیاز را به مردم محلی داده و به‌صورت گشت‌های جزیره‌ای متعددی در این حوزه مشغول خدمت هستند.

خرس سیاه در زبان مردم بلوچ سیستان و بلوچستان با نام‌های «مَم» و «هرس» شناخته شده است.

خرس سیاه بلوچی یکی از شاخص‌ترین گونه‌های زیبا و نادر حیات وحش در شهرستان نیکشهر است که از قرن‌ها پیش تاکنون در این منطقه از ایران زندگی می‌کند و جثه متوسط در بین گونه‌های دیگر خرس‌ها دارد و طول بدن این جانور با توجه به شرایط محیطی و نوع تغذیه متغیر بوده و از ۱۳۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر است.

خرس سیاه بلوچی بر خلاف دیگر همنوعان خود خواب زمستانی ندارد و با جثه‌ای کوچک‌تر از خرس قهوه‌ای دارای گوش‌هایی به نسبت بزرگتر، مو‌هایی بلند و سیاه داشته و وسط سینه‌اش لکه سفیدی به شکل عدد ۷ دارد.

«مم بلوچی» از گونه‌های منحصر به‌فرد کشور در منطقه بلوچستان و شهرستان نیکشهر است که تخریب زیستگاه آن یکی از عمده دلایلی است که در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: حیات وحش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی