تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
از آدام ساندورسکی تا تدی رینر

تکرار فیل و فنجان المپیک مسکو در توکیو!

با اینکه چند روزی از مسابقات جودو در المپیک توکیو گذشته اما هنوز هیبت و قامت جودوکای فرانسوی در وزن آزاد سوژه رسانه‌هاست و حتی نمونه‌های مشابه در ادوار گذشته را به خاطر می‌آورد.

کد خبر: ۱۰۳۳۹۳
۰۸:۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

تدی رینر

دیدارنیوز ـ میز المپیک: یکی از جاذبه‌های دائمی بازی‌های المپیک، حضور ورزشکاران غیرعادی و دور از استاندارد‌های معمول از نظر قد و وزن و حتی جنسیت است. تدی رینر جودوکای فرانسوی یکی از همین غیرعادی‌ها در المپیک توکیو بود. با اینکه حضور ورزشکاران بالای ۲ متر در والیبال و بسکتبال عادی و معمولی است، اما در رشته‌ای مثل جودو قطعا حضور یک ورزشکار با ۲.۰۴ متر قد، شگفت‌انگیز است.

تدی ماری رینر، جودوکای فرانسوی که دو مدال طلا از المپیک‌های لندن و ریو به دست آورده، در توکیو نتوانست نوار پیروزی‌هایش را حفظ کند و با شکست مقابل باشایف روس، به مدال برنز رسید. با این اوصاف او از سوژه‌های جذاب عکاس‌ها بود و اختلاف قد و قامتش با جودوکاران هم‌وزن و البته اوزان سبک، توجه زیادی را به خود جلب کرد. البته راه رفتن تدی رینر به همراه مربی‌اش هم نمایش بامزه فیل و فنجان بود.

تدی رینر

نکته جالب این است که قامت بلند تدی رینر در این بازی‌ها، ما را به یاد یک غول دیگر در ادوار گذشته المپیک انداخت. آدام ساندورسکی کشتی‌گیر لهستانی از عجیب‌ترین کشتی‌گیران دنیا به حساب می‌آمد. او با ۲.۱۶ متر قد در وزن فوق‌سنگین مسابقات جهانی و دو المپیک به میدان رفت و یک برنز هم در المپیک ۱۹۸۰ مسکو به دست آورد.

جالب است که به یادماندنی‌تر از مدال برنز ساندورسکی در مسکو، عکسی است که او یان فالاندیس کشتی‌گیر سبک وزن لهستان را بغل کرده و اختلاف قد و قامت این دو نفر، تضاد جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورد. ساندورسکی حتی یک بار هم با رضا سوخته‌سرایی در مسابقات جهانی کشتی گرفت و به دلاور گرگانی ایران باخت. ساندورسکی و فالاندیس ۳۰ سال بعد همان ژست را در دوران پیرمردی تکرار کردند تا خاطره المپیک ۱۹۸۰ را زنده کنند.  

آدام ساندورسکی فالاندیس

به هر صورت در مسابقات ورزشی که به صورت مبارزه تن به تن برگزار می‌شود گاهی چنین تفاوت‌هایی در قامت ورزشکاران دیده می‌شود و این سوژه هرگز از دست خبرنگاران و عکاسان در نخواهد رفت.

آدام ساندورسکی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی