تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

عفو بین‌الملل: شمار اعدام‌ها در عربستان پس از پایان ریاست ریاض بر جی ۲۰ افزایش یافته است

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، مقامات عربستان کاملا آشکارا ظلم به مدافعان حقوق بشر و مخالفان را تشدید کرده و عملیات اعدام را طی شش ماه اخیر افزایش داده است.

کد خبر: ۱۰۳۳۸۱
۱۴:۲۲ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

 اعدام‌ها در عربستان

دیدارنیوز - به نقل از روسیا الیوم، لین معلوف، معاون مدیر دفتر منطقه‌ای عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت، در پایان نشست گروه۲۰ به ریاست ریاض هنوز این کشور از دایره توجهات خارج نشده بود که مقامات سعودی به تعقیب بی امان افراد پرداخت که نظرات خود را آزادانه بیان یا از دولت انتقاد کردند.

این سازمان در گزارشی امروز سه شنبه اعلام کرد، مقامات عربستان از زمانی که این کشور ریاست گروه۲۰ را پایان نوامبر ۲۰۲۰ تحویل داد، دستکم ۱۳ تن را پس از محاکمات ناعادلانه در دادگاه های کیفری محاکمه یا در حق آنها حکم صادر کرده یا حکم صادر شده را تایید کرده است.

در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۲۰ عملیات اعدام در عربستان ۸۵ درصد کاهش یافت اما به محض پایان ریاست این کشور بر گروه ۲۰، عملیات اعدام با اعدام ۹ تن آن هم تنها در ماه دسامبر همین سال از سر گرفته شد.
براساس این گزارش، بین ژانویه و ژوئیه ۲۰۲۱ دستکم ۴۰ تن اعدام شدند در حالی که در کل سال ۲۰۲۰ تنها ۲۷ تن اعدام شدند.

عفو بین الملل اعلام کرد، حتی مدافعان حقوق بشری که آزاد شده اند همچنان ممنوع السفر بوده و از دسترسی به شبکه های اجتماعی محرومند.
این سازمان اعلام کرد، آزادی زنان برجسته مدافع حقوق بشر همچون لجین الهذلول، نسیمه الساده و سمر بدوی در سال ۲۰۲۱ هم با شروط محدود کننده همراه است که نقض آزادی بیان، تشکیل انجمن ها یا پیوستن آنها و تجمعات مسالمت آمیز محسوب می شود.

عفو بین الملل در این گزارش اعلام کرد، نیمه اول سال ۲۰۲۱ در حق افرادی به دلیل انتشار افکار خود یا انتقاد از سیاست های دولت در اینترنت سالها حتی تا ۲۰ سال حکم حبس صادر کرده است.

براساس تحقیقات عفو بین الملل، در حال حاضر دستکم ۳۹ تن به دلیل فعالیت یا کار خود در حوزه حقوق بشر یا ابراز مخالفت در عربستان زندانی هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی