تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
معاون درمان ستاد کرونای تهران

آمار بیماران کرونایی بستری در ۱۶ ماه اخیر بی‌سابقه است/ استفاده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمار فعلی بیماران کرونایی بستری در ۱۶ ماه اخیر بی‌سابقه است، گفت: در روز‌های آینده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۰۳۳۶۹
۱۳:۴۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

آمار بستری بی سابقه بیماران کرونایی

دیدارنیوز ـ نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با تاکید بر گستردگی شیوع کرونا گفت: ما تمام امکاناتی که در تهران داریم را برای سرویس دهی بیماران کرونایی در نظر گرفتیم و مرز ۱۰ هزار نفر هم برای بستری‌ها رد شده است که در ۱۶ ماه اخیر این موضوع اصلا سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: آن چیزی که بهترین نتیجه را برای ما داشته است، کلینیک‌های بستری موقت بوده است، بیماران با علائمی مثل درگیری ریوی می‌آیند، داروی تخصصی کرونا را به صورت روزانه دریافت می‌کنند و ارزیابی پزشکی می‌شوند.

معاون درمان ستاد کرونای تهران ادامه داد: تقریبا تمام بیمارستان‌ها الان درگیر شدند و بالای ده هزار تخت درگیر این مسئله است، خیلی از موارد هم به شکل موقت در ورودی بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود و ما برای بستری موقت از ظرفیت کلینیک‌های شهرداری هم در یک الی دو روز اخیر و در روز‌های آینده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان هلال احمر مبنی بر امکان در اختیار گذاشتن برخی مراکز برای واکسیناسیون گفت: هر مرکزی که بتواند شرایط و استاندارد‌های لازم و فاصله فیزیکی را در نظر بگیرد، معرفی می‌شود و برای واکسیناسیون مورد تایید قرار می‌گیرد.

توکلی در مورد انتقاد بیماران کرونایی از نبود سرم و دارو‌های کرونا در داروخانه‌ها افزود: این موضوع مرتفع شده است، یعنی هفته‌ی گذشته این کمبود‌ها وجود داشت، اما الان در داروخانه‌ها در حال توزیع است و انشالله دیگر مشکلی وجود نخواهد شد.

او با اشاره به واکسیناسیون خبرنگاران و اینکه اولویت بندی خاصی برای تزریق به آن‌ها وجود ندارد، بیان کرد: اینکه قرار شد خبرنگاران از طریق سامانه ثبت نام واکسن http://salamat.gov.ir برای واکسیناسیون اقدام کنند، مبتنی بر تصمیمی بوده که از طرف معاونت بهداشت گرفته شده تا واکسیناسیون هم قابل رهگیری باشد و هم زمان دقیق آن مشخص شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که چه واکسن‌هایی به آن‌ها تزریق می‌شود؟ گفت: سبد واکسنی که در شهر تهران وجود دارد، واکسن سینوفارم و برکت است، خبرنگاران می‌توانند یکی از این واکسن‌ها را انتخاب کنند که هر دو عارضه‌ی خاصی هم ندارد و کاملا واکسن‌های ایمنی هستند و با خیال راحت می‌توانند تزریق خود را انجام دهند.

وی در مورد تعداد خبرنگارانی که در تهران برای واکسیناسیون ثبت‌نام کرده‌اند؟ گفت: تعداد دقیقی الان در دست ندارم، ولی عمدتا اسامی خبرنگاران ثبت شده است و خبرنگارانی که در جا‌های پرریسک، شلوغ و مناطق پرازدحام تردد دارند یا در مراکز بهداشتی درمانی در رفت و آمد هستند، در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: آمار کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی