تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

از زمان حمله به کنگره، ۴ افسر نگهبان آن خودکشی کرده‌اند

پلیس آمریکا اعلام کرد، دو افسر پلیس دیگر واشنگتن دی.سی هم که در جریان واکنش به شورش شش ژانویه امسال در کنگره حضور داشتند، اقدام به خودکشی کردند و شمار افسرانی که بعد از آن رویداد جان خود را گرفته‌اند، به چهار تن افزایش یافت.

کد خبر: ۱۰۳۳۲۵
۱۱:۵۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

حمله به کنگره،

دیدارنیوز - به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، از زمان حمله حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به کنگره در ماه ژانویه چهار تن از افسران آمریکایی با خودکشی جانشان را از دست داده‌اند.

براساس اعلام پلیس متروپولیتن، جسد افسر "گانتر هاشیدا" روز پنج‌شنبه در منزلش پیدا شد و جسد افسر "کایل دی‌فرایتاگ" هم در تاریخ ۱۰ ژوئیه دیده شد.

هاشیدا که جزو نیروهای کارکشته بود، در سال ۲۰۰۳ به تیم واکنش اضطراری پلیس آمریکا پیوست. دی‌فرایتاگ هم در سال ۲۰۱۶ به پلیس ناحیه پنجم دی.سی پیوست.  

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از طرف این نهاد قانونگذاری مرگ هاشیدا را تسلیت گفت. در بیانیه پلوسی آمده است: هاشیدا افسری قهرمان بود که جان خودش را برای نجات کنگره و اعضای کنگره و دموکراسی ما به خطر انداخت. همه آمریکایی‌ها مدیون شجاعت و میهن‌پرستی او در ششم ژانویه و دوران خدمت او هستند.

بیش از ۱۰۰ پلیس واشنگتن دی.سی و افسران پلیس کنگره در جریان دفاع از کنگره در ششم ژانویه مجروح شدند و از آن زمان چهار تن با خودکشی مرده‌اند. جفری اسمیت، جزو افسروانی بود که چند روز پس از آن شورش خودکشی کرد و مرد. هووارد لیبنگود هم که در سال ۲۰۰۵ به پلیس کنگره ملحق شده بود، سه روز بعد از آن حمله با خودکشی جان باخت.

یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی حمله ژانویه است که به دنبال سخنرانی جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و تحریک معترضان بعد از چند هفته دروغ‌پراکنی در رابطه با تقلب انتخاباتی و سرقت انتخابات از او رخ داد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کنگره آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی