تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

جای آلکنو مربی ایرانی بود اعدامش می‌کردند!

رضا مومنی مقدم می گوید که آلکنو به خوبی از نیمکت ایران شناخت کافی نداشت و اگر این نتایج توسط مربی ایرانی به دست می آمد قطعا الان اعدامش می کردند!

کد خبر: ۱۰۳۳۱۲
۱۱:۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

جای آلکنو

دیدارنیوز - رضا مومنی مقدم ملی پوش اسبق والیبال ایران و مربی سابق تیم ملی نوجوانان در گفتگو با ایسنا، در خصوص عملکرد ملی پوشان والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ گفت: تیم ملی والیبال ایران در یک سال و نیم گذشته تنها در لیگ ملت های والیبال بازی کرد که آن مسابقات هم با حضور کادر فنی جدید بود. باید گفت زمانی که مربی جدید و کادر فنی جدید در تیم ملی حضور پیدا می کند باید زمان لازم شناخت از تیم را داشته باشد که متاسفانه آلکنو در این مدت زمان کم تنها در لیگ ملتهای والیبال فرصت داشت بازیکنان را محک بزند و برای همین در آن مسابقات ترکیب های متفاوتی را امتحان کرد.

آلکنو هنوز به شناخت کافی نرسیده بود

او ادامه داد: در المپیک شروع خوبی داشتیم و توانستیم لهستان را شکست دهیم. با این پیروزی ما امیدوار به ادامه کار شدیم چرا که ملی پوشان بازی بسیار خوبی را از خود نسبت به لیگ ملت ها به نمایش گذاشتند. ملی پوشان نباید بازی با کانادا  را از دست می دادند اما متاسفانه این اتفاق افتاد. کانادا رقیبی بود که می توانستیم آن را شکست دهیم اما روز بد ما و روز خوب آنها باعث شد شکست بخوریم. کانادا  آنالیز بسیار دقیقی نسبت به ایران داشت و تمام تاکتیک های ایران را آنالیز و پیش‌بینی کرده بود. با این تفاسیر کانادا توانست عزم تیم ملی را بهم بزند و ایران را شکست دهد.

مومنی مقدم ادامه داد: کادرفنی می توانست مانند بازی های گذشته با تغییر سیستم و یا حتی تغییر بازیکنان، در بازی با کانادا پیروز شود اما این موضوعات به عدم شناخت دقیق کادر فنی از نیکمت ایران بر می گردد. آلکنو مربی بزرگی است اما مسابقات المپیک شرایط خاص خود را دارد و همه تیم ها با بهترین شرایط در این رقابت ها حضور پیدا می کنند. طبق پیش‌بینی همه کارشناسان و مردم، ایران می توانست به راحتی از گروه خود صعود کند اما این اتفاق رخ نداد. با شکست کانادا می توانستیم به عنوان تیم سوم به دور بعد صعود کنیم. حتی بعد از پیروزی مقابل لهستان امید به رتبه های بالا داشتیم.

صعود نکردن از دور مقدماتی المپیک برای ایران خوب نیست

ملی پوش اسبق والیبال گفت: ژاپن تیمی است که بر پایه ی نظم و تکنیک فوق العاده کار را جلو می برد. ژاپن جنگندگی بالایی از خود نشان داد و ما موفق نشدیم پیروز شویم و از گروهمان صعود کنیم. معتقدم در این رقابت عملکرد خوبی نداشتیم و احساس می کنم عدم صعود از گروه برای ایران خوب نباشد چرا که هیچ کس از  این موضوع راضی نیست. اما از جهتی دیگر، بازیکنان تمام تلاش و توان خود را به نمایش گذاشتند. باتوجه به کسب  دو شکست مقابل ژاپن در ماه ها گذشته می توان نتیجه گرفت که افتی در تیم ملی والیبال داشته ایم و باید این موضوع بررسی شود. در سال های گذشته ما همواره ژاپن را شکست داده ایم اما وقتی که در یک ماه و نیم گذشته دو بار شکست می‌خوریم نشان می دهد که جایی از کار ایراد دارد و باید آسیب شناسی صورت گیرد. باید دید چه عواملی باعث شده مقابل ژاپن شکست بخوریم و یا تیم ژاپن چه کارها کرده که مقابل ما پیروز شده است.

شاید با مربی ایرانی همین نتیجه یا حتی بهتر نتیجه می‌گرفتیم

مومنی مقدم گفت: مسابقات المپیک تمام شده و نباید دیگر به آن فکر کرد. باید تصمیماتی بگیریم که در ۴ سال آینده بتوانیم نتایج خوبی را ثبت کنیم و روند رو به رشدی داشته باشیم تا افت نکنیم. در این مدت پوست اندازی خواهیم کرد و شاید بازیکنان با تجربه از تیم ملی خداحافظی کنند و باید با یک برنامه درست کار را جلو ببریم.

او ادامه داد: عدم ثبات در کادر فنی از گذشته وجود داشته است. آقای کولاکویچ که در تمامی رقابت ها شرکت کرده بود از لحاظ آماری عملکرد بدی نداشت و توانست سوم جهان شود و نتیجه خوبی را گرفته بود. بعد از اینکه وارد کرونا شدیم و نتوانستیم از کولاکویچ  استفاده کنیم بین مربی خارجی و مربی ایرانی باید یکی را انتخاب می کردیم. خیلی ها نظر داده بودند که مربی ایرانی هدایت تیم را برعهده بگیرد. شاید با مربی ایرانی این نتیجه یا حتی نتیجه ای بهتر می گرفتیم اما اگر این نتایج توسط مربی ایرانی به دست می آمد قطعا الان اعدامش می کردند! همانطور که دیدیم با بهترین مربی جهان باز نتیجه خوبی نگرفتیم. عدم ثبات کادر فنی می تواند در نتیجه گیری در مسابقات تاثیرگذار باشد.  

نباید مانند سیستم عربی عمل کنیم

او گفت: زمانی که ولاسکو آمد به استرالیا باختیم و به المپیک ۲۰۱۲ نرفتیم. قطعا که بهتر از ولاسکو نداریم چرا که همه از او یاد می کنند. در سال اول با ولاسکو هم نتیجه خوبی نگرفتیم اما بودن آقای ولاسکو باعث شد که تفکرات این مربی به بازیکنان القا شود و شناخت خوبی شکل بگیرد. پس از این موضوع تیم ایران به یکی از قدرت های جهان تبدیل شد. مربی نیاز به زمان دارد و نباید مانند سیستم عربی عمل کنیم و بعد از هر شکست مربی عوض کرده و یا پس از برد خوشحال باشیم. باید برنامه ریزی کرد چرا که ایران یکی از قدرت هایی است که می تواند با علم مدیریت، مربیگری و روانشناسی تیم قدرتمندی را داشته باشد. جایگاه ایران باید بین پنج تیم برتر جهان باشد و نباید از آن پایین تر بیاییم اما متاسفانه اکنون اینگونه نیست.

در قهرمانی آسیا کار سختی داریم

او در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا گفت: کار بسیار سختی داریم چرا که با تیم کامل در مسابقات حاضر نخواهیم بود. عطایی سرمربی این تیم است که قرار بوده تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را در این رقابتها بازی دهد. کار بسیار سختی داریم و احتمالا ژاپن به دلیل اینکه میزبان است با ترکیب کامل شرکت می کند و تیم های دیگر مانند کره و چین به دلیل اینکه در المپیک نبوده اند قطعا با برنامه ریزی پا به این رقابت ها خواهند گذاشت. اگر بخواهیم با انرژی منفی و عملکردی ضعیف وارد این رقابت ها شویم قطعا دچار مشکل خواهیم شد. باید دید که ترکیب باتجربه ها و جوان ها در این رقابت ها چگونه خواهد شد و امیدوارم که بتوانیم در این مسابقات موفق شویم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی