تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دلتا خطرناک‌تر است یا لامبدا؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه لامبدا سوش جدیدی است که طی یک جهش ژنومی جدید اتفاق افتاده است، افزود: لامبدا به صورت معناداری نسبت به سوش‌های قبلی مهاجم‌تر نشده است و نمی‌توانیم بگوییم این ویروس مرگ‌ومیر و عوارض بیشتری را ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۱۰۳۰۸۷
۱۸:۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

دلتا خطرناک‌تر است یا لامبدا

دیدارنیوز ـ جلال مجدیان  در خصوص ویروس جدید لامبدا و اینکه گفته می‌شود این ویروس بسیار خطرناک است؟، گفت: هنوز اثبات نشده که ویروس لامبدا از نظر میزان آسیب بافتی به ریه و سایر ارگان‌های بدن نسبت به دلتا تهاجمی‌تر باشد، اما از لحاظ شدت بروز و مقدار سرایت پذیری در مقایسه با دلتا ضعیف‌تر است و فعلا این ویروس را به عنوان یک ویروس مهاجم‌تر نمی‌شناسیم.

وی ضمن اشاره به اینکه لامبدا سوش جدیدی است که طی یک جهش ژنومی جدید اتفاق افتاده است، افزود: لامبدا به صورت معناداری نسبت به سوش‌های قبلی مهاجم‌تر نشده است و نمی‌توانیم بگوییم این ویروس مرگ‌ومیر و عوارض بیشتری را ایجاد می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که دلتا خطرناک‌تر است یا لامبدا؟، توضیح داد: ما تنها بر اساس ژنوم ویروس نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک خطرناک‌تر هستند چرا که هنگامی که هر ویروسی از جمله دلتا، لامبدا و …وارد بدن می‌شود، دو عامل در شدت بیماری‌زایی آن‌ها آموثر است که یکی از آن‌ها ژنوم ویروس و عامل دیگر ژنوم فرد میزبان و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای است.

وی متذکر شد: طی یک سال نیم گذشته که کرونا شیوع پیدا کرده، هنوز ویروسی نیامده که ما بتوانیم بگوییم به صورت معنادار عوارضش نسبت به سوش‌های قبلی جدی‌تر شده است.

منبع: میزان
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی