تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

چه کسانی می‌توانند خون اهدا کنند؟

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: وزن افراد اهداکننده خون باید بالای ۵۰ کیلوگرم و سن آن‌ها از ۱۸ تا ۶۰ سال تعیین شده، اما اهداکنندگان مستمر خون می‌توانند با نظر پزشک تا ۶۵ سالگی خون اهدا کنند.

کد خبر: ۱۰۳۰۰۵
۱۲:۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

چه کسانی می‌توانند خون اهدا کنند

دیدارنیوز ـ بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران به مناسبت گرامیداشت چهل و هفتمین سالروز تاسیس این سازمان در ایران در برنامه سعادت آباد رادیو تهران، گفت: در کشور ما آقایان در سال ۴ مرتبه و خانم‌ها به جهت مسائل فیزیولوژیک ۳ مرتبه در سال می‌توانند خون اهداء کنند.

وی ادامه داد:وزن افراد اهداکننده خون باید بالای ۵۰ کیلوگرم و سن آن‌ها از ۱۸ تا ۶۰ سال تعیین شده، ولی اهداکنندگان مستمر خون می‌توانند با نظر پزشک اهداکنندگان تا ۶۵ سالگی خون اهدا کنند. اهداکننده مستمر، فردی است که سالانه ۲ بار موفق شده خون اهدا کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون مهمترین نکته برای اهداء خون را همراه داشتن کارت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: اهداکنندگان مستمر نیازی نیست کارت ملی ارائه دهند و ارائه کارت شناسایی کافی است.

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد هموطنان ما گروه خونی مثبت دارند؛ ۳۳ تا ۳۴ درصد O مثبت، ۲۷ درصد A مثبت، ۲۳ درصد B مثبت و ۷ درصد AB مثبت هستند و ۳ تا ۴ درصد O منفی، ۳ درصد A منفی، ۲ درصد B منفی و AB منفی به عنوان نادرترین گروه خونی کشور ۱ درصد از گروه خونی هموطنان را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت:‌همه به ویژه افرادی که گروه خونی منفی دارند؛ اهدای خون را در برنامه خود بگنجانند و تمامی افرادی که گروه خونی منفی دارند باید افرادی که گروه خونی منفی دارند را بشناسند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید نیاز خون و فراورده‌های خونی در کشور، اظهار داشت: گروه خونی O منفی می‌تواند به تمامی گروه‌های خونی، خون بدهد ولی O مثبت به عنوان پرجمعیت‌ترین گروه خونی می‌تواند به تمامی گروه‌های خونی مثبت، خون اهدا کند.

منبع: فارس
برچسب ها: اهدای خون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی