تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ متر تونل دوقلو در آزادراه خرم آباد- اراک

مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: برای آزاد راه خرم آباد – اراک که به صورت ۶ خطه کار شده عوارض خودرو‌های سواری ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است.

کد خبر: ۱۰۲۹۲۳
۰۹:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

ساخت  تونل دوقلو در آزادراه خرم آباد- اراک

دیدارنیوز ـ محمود جلالی در خصوص افتتاح طرح آزاد راه خرم آباد- اراک و ویژگی‌های این آزاد راه گفت: طول آزاد راه خرم آباد – اراک ۱۳۴ کیلومتر است که به صورت ۶ خطه کار می‌شود و خرم آباد را به کمربندی شمالی اراک متصل می‌کند.

وی بیان کرد: این آزاد راه ۴ قطعه اجرایی دارد که این قطعات قابلیت ورود به ترافیک به صورت مجزا را دارند.

مجری طرح ازاد راه خرم آباد – اراک گفت: در مرحله اول سه قطعه از این پروژه که بیشترین خروجی اقتصادی را برای ارتباطات و ترافیک کشور دارد به عنوان قطعات دارای اولویت اجرا شده است.

وی افزود: بیشترین ابنیه‌ها و مسائل پیچیده پروژه در داخل سه قطعه ۲، ۳ و ۴ به طول ۶۷ کیلومتر بوده است که از خرم آباد به بروجرد اجرای آن را آغاز کردیم که برای بهره برداری از آن آماده هستیم.

جلالی تاکید کرد: افتتاح این پروژه مسیر خرم آباد- اراک را به طول ۳۲ کیلومتر کوتاه می‌کند و سفری که از شهرستان خرم آباد تا بعد از بروجرد که نقطه اتصالی ما است حدود ۴۳ دقیقه زمان سفر را کوتاه می‌کند.

مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: در حال حاضر نقطه‌های حادثه خیز و برف گیر گردنه زاغه نزدیک خرم آباد و رازان در استان لرستان در جاده قدیم خرم آباد به سمت بروجرد وجود دارد که با احداث این آزاد راه حذف می‌شود.

وی افزود: این آزاد راه به صورت ۶ خطه احداث می‌شود و برای اولین بار تونل‌های بلندی که در مسیر وجود دارد به صورت سه خط رفت و سه خط برگشت است و برای اولین آزاد راه با تونل‌های مسیر ۶ خطه در کشور طراحی و اجرا شده است.

جلالی در خصوص ویژگی این آزادراه گفت:، چون این کریدور شمال به جنوب کشور است و جزو کریدور‌های پرترافیکی کشور است باتوجه به اهمیت ترافیکی این مسیر امیدواریم بهره وری در نقل و انتقال و ترانزیت کالا و مسافر به خوبی انجام شود.

مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در توضیح هزینه‌های این پروژه گفت: تا حدود ۴ سال گذشته هزینه‌های ساخت بسیار کمتر بود و در دو سه سال اخیر هزینه‌های پروژه به طور چشم گیری افزایش یافته است، اما، چون بیشتر کار پروژه در سال‌های گذشته انجام شده است پروژه خیلی متاثر از افزایش قیمت‌ها نشد و به همین دلیل در زمان بهره برداری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است که بعد از بهره برداری کار‌های تکمیلی را در برنامه خود قرار می‌دهیم تا پروژه استاندارد‌های روز را داشته باشد و پیش بینی می‌شود با هزینه‌ای حدود ۳ هزار میلیارد تومان کار قطعات دو، سه و چهار که ۶۷ کیلومتر است به پایان برسد.

وی افزود: براساس بررسی‌ها ازش روز این پروژه به ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

جلالی در خصوص تعیین عوارض این آزاد راه گفت: عوارض خودرو‌های سواری در این آزادراه حدود ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است که به نسبت پروژه با تعبیه ۷ هزار و ۵۰۰ متر تونل دوقلو در مسیر و برخورداری از استاندارد بالا این رقم که حداقل قیمت است پیش بینی شده است.

مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در خصوص مدت زمان ساخت این آزادراه گفت: مطالعه و بررسی این پروژه در سال ۹۲ آغاز و قرارداد‌های آن بسته شد و از سال ۹۳ اجرای کار به طور جدی آغاز شد و تقریباً ساخت این پروژه حدود ۷ سال طول کشیده است.

منبع: میزان
برچسب ها: آزادراه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی