تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

سودخالص ۳۰۰ میلیارد دلاری Big Tech

شرکت‌های آلفابت، آمازون، اپل، مایکروسافت و فیس بوک در حال حرکت به سمت فروش سالانه ۱.۴ تریلیون دلار برای سال ۲۰۲۱ و کسب سود خالص ۳۰۰ میلیارد دلاری هستند.

کد خبر: ۱۰۲۹۱۶
۰۸:۲۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

سودخالص بالای Big Tech

دیدارنیوز ـ تارنمای «Market Watch» در گزارشی نوشت، پنج شرکت بزرگ ملقب به Big Tech در مسیر کسب سود هنگفت قرار دارند. شرکت‌های آلفابت، آمازون، اپل، مایکروسافت و فیس بوک در حال حرکت به سمت فروش سالانه ۱.۴ تریلیون دلار هستند که حتی بیشتر از تولید ناخالص داخلی استرالیا است. این رقم حدود ۲۵ درصد سقف بازار S&P ۵۰۰ است.

شرکت‌های فوق در ۶ ماهه نخست سال فروش ۶۵۰ میلیارد دلاری را به ثبت رساندند و پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال فروش آن‌ها افزایش بیشتری خواهد داشت و به ۱۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت‌ها صورتحساب‌های خود برای سه ماهه دوم سال را چند روز قبل ارائه دادند که حکایت از سود ۳۳۱ میلیارد دلاری آن‌ها برای کل سال دارد.

بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که همه گیری کرونا و توجه بیشتر به خرید و فروش آنلاین موجب این سود هنگفت برای ۵ شرکت شده است. وال استریت در نیمه دوم سال برای این شرکت‌ها فروش ۷۶۰ میلیارد دلاری را تخمین زده است که حدود ۲۱ درصد بیشتر از سال قبل است.

سودخالص ۳۰۰ میلیارد دلاری Big Tech

کسب عدد ۱.۴ تریلیون دلاری به معنی بیشتر از تولیدناخالص داخلی دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان یعنی استرالیا در سال ۲۰۲۰ است.

سودخالص ۳۰۰ میلیارد دلاری Big Tech

در این شرایط برخی تحلیلگران اقتصادی، بزرگ شدن این بنگاه‌های بیگ تک را نشانه‌ای خطرناک می‌دانند و اعتقاد دارند هر گاه یک بخش از بازار به حدود ۳۰ درصد ارزش اس. اند. پی برسد اتفاق ناخوشایندی رخ می‌دهد و ارزش آن کاهش می‌یابد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت‌های بخش نفت و انرژی در همین شرایط قرار گرفتند که این حباب چندی بعد ترکید و شرایط تغییر کرد.

 

منبع: تحریریه
برچسب ها: آمازون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی