تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

درمان کرونا با طب سنتی از تبریزیان و موسوی تا افسانه بایگان/ هر کسی در انبانش دارویی دارد!

در یک سال و نیمی که از شیوع کرونا می‌گذرد جریانات مدعی درمان این بیماری نیز هر یک راه حلی را مقابله با کرونا تجویز کردند؛ یک داروی امام کاظم و روغن بنفشه تجویز کرد و آن دیگری داروی سجال، این در حالیست که کرونا پیچیده‌تر از عقل ساده این افراد است و حتی گاه به جان آنان نیز رحم نمی‌کند که نمونه آخری آن مرگ سید محمد موسوی مؤسس پیک شفا است.

کد خبر: ۱۰۲۸۹۹
۱۶:۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

درمان کرونا با طب سنتی

دیدارنیوز ـ یک روز مردم را به داروی امام کاظم حواله کردند و استعمال روغن بنفشه و یک روز دیگر گلاب، یک شب فردی دیگر خواب‌نما شد و بخور جوش شیرین را تجویز و آن دیگری نیز بر بر بستر بیماران حاضر می‌شد و در دهان آنان دارویی می‌ریخت. آن‌ها خود را حکیمان طب اسلامی می‌خوانند و بعضا با وجود پرونده‌های قضایی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و در انبانشان هر چیزی پیدا می‌شود. از نظر آنان سرطان، سندروم داون، همه و همه با روش‌های آنان درمان پذیر است فقط کافی است به این حکیمان خود خوانده مراجعه کرد.

ماجرای طب اسلامی و کرونا یا برخی مدعیان طب سنتی با ویروس کرونا در ایران حکایت عجیبی دارد. نخست از انکار آغاز شد و در نهایت به درمان رسید و اکنون هم به جریانی ضد واکسن تبدیل شده است این در حالیست که این مدعیان خود گاه مبتلا به بیماری شده و بعضا زندگی را بدرود می‌گویند.

حسین روازاده و انکار کرونا

عباس تبریزیان یا حسین روازاده ابتدا کرونا را انکار کردند و حتی در روز‌هایی که وزارت بهداشت هرگونه تجمع و مصافحه و روبوسی را ممنوع کرده بودند آن‌ها برای دهان کجی در میان مردم حاضر می‌شدند و ضمن دروغ پنداشتن بیماری به دست دادن و روبوسی با مردم می‌پرداختند. روازاده در اوج شیوع کرونا به قم سفر کرد و گفت: «من پا شدم آمدم قم. هم توی مسجد، هم توی جلسات خصوصی با همه روبورسی می‌کنیم، دیدار می‌کنیم، مرقد هم خدمت خانم خواهم رفت، همه جا می‌پیچیم، همه کاری هم می‌کنیم، به همه هم نشان خواهیم داد که این‌ها داستان است. این‌ها می‌خواهند دین ما را از ما بگیرند، می‌خواهند صدمه به ما بزنند. هیچ معنایی نداره این کاری که دارند انجام می‌دهند. ما به این حرف‌ها گوش نمی‌کنیم.»

وی همچنین در کنار برخی دیگر از افرادی که خود را اساتید طب سنتی می‌خواندند نامه‌ای را منتشر و به مردم اعلام کردند برای پیشگیری اولیه از ابتلاء به کرونا، پرخوری، نخوردن غذا‌های صنعتی و غذای شب مانده را کنار گذاشته و به استنشاق آب نمک و خوردن برخی گیاه‌های طبیعی روی آوردند.

روازاده از معدود مدعیان طب سنتی است که مدرک پزشکی داشته و دارای شماره نظام پزشکی است که اخیرا کمیته انتظامی سازمان نظام پزشکی برای مدتی معلوم او را ممنوع الفعالیت کرده است.

عباس تبریزیان؛ از درمان کرونا با داروی امام کاظم تا واکسن ستیزی

آن دیگری عباس تبریزیان است که عسل و سیاه دانه و داروی امام کاظم و حجامت و استعمال روغن بنفشه را برای درمان کرونا تجویز کرده است. وی از مشهورترین مخالفان پزشکی رایج و علمی است و پیش از این، اقدام به سوزاندن کتاب هاریسون کرده بود. وی همچنین با ورود اولین واکسن‌ها به جریان مبارزه با کرونا از مردم خواسته بود تا به کسانی که واکسن تزریق می‌کنند نزدیک نشوند چرا که به زعم او کسانی که واکسن می‌زنند تمایلات همجنس‌گرایانه پیدا می‌کنند!

این اظهارات او بی‌جواب نماند؛ حسن ابولقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) این فرد را جنایتکار دانست و گفت باید «دستگیر و محاکمه» شود. وی در این رابطه گفت: «اظهارات این فرد باعث شد بسیاری از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست بدهند. به عنوان یک پاسدار می‌گویم که چاره‌ای جز دستگیری این فرد نداریم. هرکس طرفدار این شخص باشد طرفدار زر و زور و تزویر است. تبلیغات وی نه‌تن‌ها جان بیماران کرونایی را گرفت بلکه باعث شد بسیاری از کودکانی که زردی داشتند هم جان خود را از دست بدهند.»

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این رابطه اظهار کرد: «سلامت، حقوق عامه بوده و رفتار این جریان مدعی طبی اسلامی دخالت در امر درمان و به نوعی مخل سلامت عمومی است، لذا دادستان به عنوان مدعی العموم و دادستان ویژه روحانیت قطعاً می‌توانند به عنوان دفاع از حقوق عامه به این موضوع ورود کنند.»

جهانپور همچنین گفت: «از تلاویو تا بروکلین و ارتدوکس‌های افراطی صهیونیست، مروج مخالفت با واکسیناسیون بوده و برخی جاهلان و اهل خرافات در ایران نیز ممکن است به این مباحث دامن بزنند، اما قاطبه مردم ایران هیچ‌گاه مخالفتی با واکسیناسیون ندارند و پوشش ۹۹ درصدی واکسن در ایران نیز نشان می‌دهد که مخالفت‌ها با واکسن در ایران ریشه‌دار نیست.

اجل کرونا جان مدعی درمان را گرفت

سید محمد موسوی مؤسس پیک شفا نیز مدعی دیگری بود که روش‌های مختلفی را برای درمان کرونا پیشنهاد می‌داد. از جمله روش‌های او جوشانده سعال بود که هیچ مستند علمی برای آن نداشت. ویروس دلتا همچون اجل از راه رسید و او را نیز که مدعی درمانش بود، در ربود و جانش را گرفت.

جهانپور که خبر از مرگ این مدعی درمان کرونا با طب سنتی را داد نوشت: «خداوند وی را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و از سر تقصیرات همه ما بگذرد. مسیر کار علمی در طب، مشخص است و داعیه و ادعا بدون ابتنا به شواهد و مدارک، بیراهه است.»

هنرمندان نیز از قافله درمان کرونا جا نماندند

در این یک سال و نیم که از شیوع کرونا می‌گذرد حتی برخی از هنرمندان نیز به نوعی طب سنتی یا روش‌های دیگری را برای درمان این بیماری تجویز کرده‌اند از افسانه بایگان تا رضا کیانیان و حتی بهنوش بختیاری. افسانه بایگان به کرونا جنبه‌ای عرفانی بخشید و آن را کروناز خواند تا موج‌های منفی آن بخوابد و تأثیری بر دیگران نداشته باشد و دو هنرمند دیگر نیز در تبلیغات دارو‌ها مشارکت داشتند.

گزارش از یاسر مختاری

منبع: جامعه 24
برچسب ها: طب سنتی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۲
غیر قابل انتشار : ۰
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
2
1
علتش همه از جهل است
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
2
2
شما که آخر طب شیمیایی هستید چکار کردید غیر ازین که بیماران را با پلی فارماسی کشتید با طب اسلامی یک نفرم نمرده می فهمید یا صم بکم عمی هستید ؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی