تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کرونا و تفاوت بازار مسکن ایران با جهان

شیوع کرونا موجب شده است در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا قیمت مسکن به ویژه اجاره بها کاهش پیدا کند و صاحبخانه‌ها برای پیداکردن مستاجر نرخ‌های خود را کم کنند اما در ایران شرایط به طور کلی متفاوت است.

کد خبر: ۱۰۲۶۴۱
۱۲:۲۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

کرونا بازار مسکن قیمت

دیدانیوز: تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی به تاثیر ویروس کووید۱۹ بر بازار مسکن پرداخت و عنوان داشت که عقبگرد شرایط در شهر‌های بزرگ کشور‌ها به دلیل همه گیری کرونا در حوزه املاک و مستغلات به هیچ عنوان به معنی ارزان‌تر شدن مسکن نیست. از نیویورک تا لندن و سیدنی، نرخ بهره بسیار پایین و حمایت گسترده مالی دولت‌ها بخش فروش را محدود ساخت. اگرچه قیمت اجاره آپارتمان تاحدودی سقوط کرده، اما جنگ در مناطق حومه‌ای بالا گرفته است؛ میلیون‌ها کارگری که از کار بیکار شده بودند یاد گرفتند شغل خود را در دیگر مناطق دنبال کنند.

«ادرو بورل» اقتصاددان ارشد در حوزه دارایی‌ها اعتقاد دارند کرونا یک شوک بزرگ ایجاد کرد، ولی نشان داد که شما دیگر مجبور نیستید برای کسب درآمد حتما به شهر‌ها متکی باشید؛ بنابراین در آینده شهر‌ها تغییرات زیادی خواهند داشت.

حال بسیاری از اجاره کنندگان منازل قادر به پرداخت اجاره‌های قبلی نیستند؛ دانشجویان بین المللی در شهر‌های بزرگ کمیاب شده اند و بسیاری از جوانان به خانه‌های والدینشان نقل مکان کرده‌اند.

باوجود افت قیمت ها، صاحبان خانه‌ها هنوز مجبور هستند تخفیف‌های را به مشتریان ارائه کنند.

امیدواری‌های زیادی به واکسن وجود دارد تا بتواند اوضاع را به حالت عادی باز گرداند. با اینحال به اعتقاد «ماکس ناتان» دانشیار علوم شهری در کالج لندن، تغییر مسیر به حاشیه و شهر‌هایی که قبلا درجه دوم به شمار می‌رفتند به وضوح اتفاق افتاده است. از طرف دیگر برخی دولت‌ها همچون ایرلند مشوق‌هایی را برای دورکاری در نظر گرفته اند و همین امر از رونق شهر‌های بزرگ می‌کاهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی