تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

برخی بیمارستان‌های تهران بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی پذیرش کرده‌اند

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی از ۱۵۰۰ تخت متعلق به اورژانس نیز استفاده کردیم، اما کادر درمان خسته و فرسوده شده‌اند و از نظر مالی و نقدینگی هم با مشکلات زیادی مواجهیم.

کد خبر: ۱۰۲۶۱۹
۱۷:۰۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

وضعیت بیمارستان‌های تهران

دیدارنیوز ـ دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در حاشیه افتتاح فاز اول بیمارستان الغدیر بومهن با بیان اینکه بر اساس آمار، تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد بستری بیماران کرونایی در استان تهران ۹۶۵۰ نفر بوده، اظهار کرد: موج خیز پنجم کرونا در حال استمرار است.

حدود ۲۶۰۰ بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته میزبان ۱۷۰۰ بیمار کرونایی بودیم و حدود ۱۴۰۰ بیمار ترخیص شدند.

وی افزود: برای کاهش بار بیمارستانی به طور متوسط در حدود ۱۲۰۰ بیمار کرونایی را در بخش بستری موقت درمان می‌کنیم.

زالی با اشاره به ۱۹ هزار مورد مراجعه سرپایی در بخش بستری در استان تهران اظهار داشت: این آمار قابل ملاحظه است و ما تلاش می‌کنیم با تدارک تخت کافی، افزایش ظرفیت ناوگان بیمارستانی، فعال‌سازی کمیته‌های ترخیص، افرایش شیفت‌ها و افزایش تیم‌های نظارتی بتوانیم شرایط مناسبی فراهم کنیم.

زالی تاکید کرد: تا زمانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت قطعی رعایت نشود و ما شاهد تقلیل ورودی‌های بیمارستان‌ها نباشیم، هر قدر هم تدارک ببینیم، در یک نقطه به کفایت نخواهد رسید.
بیمارستان‌ها زیر فشارند

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ بیمارستان ما از نظر تعداد بیماران سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند، اظهار داشت: بیمارستان‌ها به دلیل تعداد بالای بیماران تحت فشار زیادی هستند و برخی از آن‌ها بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی را پذیرا شده‌اند.

زالی گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی، از ۱۵۰۰ تخت متعلق به اورژانس نیز استفاده کرده ایم. کادر درمان خسته و فرسوده شده اند و از نظر مالی و نقدینگی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

تعطیلی زیر ۲ هفته اثربخشی ندارد

زالی گفت: تعطیلات اثربخشی لازم را نداشت. تعطیلی باید کامل باشد. زیر ۲ هفته اثربخشی لازم را ندارد. باید تمامی شرایط محدودیت اعمال شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی افزود: اگر تعطیلی موثر بود، باید اولین اثر را در کاهش مراجعان سرپایی مشاهده می‌کردیم که محقق نشد و کماکان موج توفنده خیز پنجم در حال استمرار است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره راهکار‌های برون‌رفت از مشکل شیوع ویروس کرونا توضیح داد: تسریع واکسیناسیون و بیماریابی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در شرایط فعلی که الگوی مراجعان ما خانواده هستند، تقلیل تجمعات خانوادگی، عدم حضور افراد پرخطر و مسن در تجمعات خانوادگی، کاهش تردد در نقاط شلوغ شهر و کاهش سفر‌های غیرضروری درون و برون‌استانی می‌تواند کمک کند و اگر محق نشود ورودی ما تغییر محسوسی نخواهد داشت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی