تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رئیس اقلیم کردستان عراق توافق استراتژیک با واشنگتن را "مهم" خواند

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن استقبال از نتایج گفتگوی استراتژیک میان آمریکا و عراق، آن را "گامی مهم" در مسیر تقویت مشارکت استراتژیک و همکاری‌ها میان دو طرف دانست.

کد خبر: ۱۰۲۴۹۷
۱۰:۵۷ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

 واشنگتن عراق

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در توییتی اعلام کرد: از نتایج گفتگوی استراتژیک میان آمریکا و عراق استقبال می‌کنم، این گفتگو گامی مهم در مسیر تقویت مشارکت استراتژیک و بلند مدت دو طرف در مسایل اصلی همانند ثبات منطقه‌ای و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی است.

بارزانی در ادامه نیز از تلاش‌ها و اقدامات مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و تیمش تقدیر کرد.
عراق و آمریکا عصر دوشنبه بیانیه پایانی چهارمین و آخرین دور گفتگوهای خود را که در واشنگتن و با حضور نمایندگانی از اربیل برگزار شده و به توافق دو کشور درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان سال جاری میلادی منجر شد، منتشر کردند.

همچنین در بیانیه پایانی این نشست بر استمرار و تقویت روابط بغداد-واشنگتن در سطوح مختلف شامل همکاری‌های اطلاعاتی و استمرار آموزش و مشاوره‌دهی ارتش آمریکا به نیروهای عراقی تاکید شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی