تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

۱۲ استان با مشکلات سیل و توفان

News Image Lead

سیل، توفان و تصادف از حوادث روی داده در روز‌های اخیر است. سیل ۱۲ استان کشور را در برگرفته و برخی از هموطنان را مصدوم کرده است. از سوی دیگر تصادف یک دستگاه تریلی حامل گازوئیل با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده نطنز-کاشان ۱۹ کشته بر جای گذاشته است.

کد خبر: ۱۰۲۴۹
۱۱:۳۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر عملیات امدادرسانی در ۱۱ استان آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، خراسان‌شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، گلستان، مازندران و همدان انجام شده و امدادرسانی‌ها در مناطقی از استان سیستان‌و‌بلوچستان همچنان ادامه دارد. مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه از ۲۸ تا ۳۰ شهریور در ۲۵ شهر و روستای استان‌های متاثر از سیل و همچنین رعد و برق امدادرسانی شده است، گفت:« ۹۸۱ نفر در این مناطق امدادرسانی شده و ۹۲ نفر اسکان اضطراری یافتند. همچنین دو نفر به مراکز‌ درمانی منتقل شدند و سه نفر نیز خدمات‌ سرپایی دریافت کردند.»

تخریب سقف ‌منازل

به دنبال گزارش‌های‌مردمی استان گلستان تیم‌های ‌امدادی به منطقه اعزام و مشغول امدادرسانی به شهروندان در محل وقوع‌ حادثه شدند. بیش از ۴۵ مورد تخریب سقف‌منازل بر اثر توفان گزارش‌شد که این آمار به تفکیک شامل شهرستان آق‌قلا ۳۷ مورد، شهرستان علی‌آبادکتول پنج مورد، شهرستان گرگان دو مورد تخریب و شهرستان آزادشهر دو مورد و مواردی از تخریب سقف منازل در ۱۸ روستا در بندرترکمن است. در مجموع به۶۴ خانوار امدادرسانی شد و ۷۱۰کیلو نایلون و تعداد ۱۳ چادر نیز در محل‌های مذکور توزیع شد. همچنین به گفته سخنگوی سازمان اورژانس‌کشور در روزهای 27و٢٨ شهریور، 18 کشته و زخمی برجا ماند. مجتبی خالدی افزود: «بر اثر تند باد ،سیل و صاعقه پنج نفر کشته و ١٣ نفر مصدوم شدند.»

برخورد تریلی با اتوبوس

دوشنبه 26‌شهریور حوالی ساعت ۲۳:۱۵ یک دستگاه‌تریلی حامل گازوئیل با یک دستگاه اتوبوس ‌مسافربری تهران ـ کرمان حامل ۳۷‌مسافر در کیلومتر ۱۲ محور بادرود نظنز برخورد کرد و در مجموع ۲۷‌مصدوم و ۱۹‌کشته داشت. در پی این حادثه اتوبوس و تانکر دچار حریق شدند. محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که اتوبوس از تهران به سمت کرمان و تریلی از اراک به سمت یزد در‌حال حرکت بودند، گفت: برخورد این دو وسیله از پهلو و به صورت هم‌مسیر بوده است که بر این اساس احتمالا تغییر ‌ناگهانی تریلی و قرارگیری در مسیر اتوبوس، علت این حادثه بوده است. علاوه‌براین به گفته عضو هیات‌عامل سازمان راهداری و‌حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بررسی‌های پلیس راننده‌تریلر مقصر وقوع‌ تصادف با یک دستگاه‌اتوبوس در مسیر نطنز شناخته شده است. مهران قربانی درباره معاینه‌فنی و صلاحیت‌حرفه‌ای این دو دستگاه خودرو و رانندگان گفت: اطلاعات‌واصله دال بر این است که صلاحیت لازم و گواهی‌های مورد نیاز را دارا بودند و اشتباه آنی راننده‌تریلر باعث وقوع این تصادف شده است.» همچنین مدیر کل پزشکی‌قانونی استان اصفهان از اتمام شناسایی اجساد اتوبوس محور نطنز و تحویل‌ اجساد به خانواده‌های متوفیان خبر داد. علی سلیمانی‌پور با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت نمونه DNA از اجساد و بستگان درجه‌یک و تشخیص‌هویت، هماهنگی‌های لازم با مراجع‌قضائی ذی‌ربط انجام گرفته و دستور صدور جواز و تحویل‌اجساد اخذ شده است. سانحه اعزام شده بود،‌ درباره علت‌وقوع این سانحه اظهار کرد: طبق تایید پلیس مقصر این حادثه راننده‌تریلر حامل سوخت بوده است.
 
در حادثه‌ای مشابه یک دستگاه اتوبوس ‌مسافربری در جاده همدان‌-‌تهران دچار حریق شد، اما تمام مسافران از آن به سلامت پیاده شدند. همچنین رضا عزیزی، رئیس پلیس‌راه استان همدان درباره اتوبوس‌مسافربری که در جاده تهران همدان دچار حریق شده، گفت: «بلافاصله پس از آتش‌گرفتن خودرو تمام مسافران آن پیاده شده‌اند، این ماشین واژگون‌ نشده و حین‌حرکت دچار حریق شده است. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در‌حال بررسی وضعیت خودرو هستند.» در این میان عضو کمیسیون‌عمران مجلس با بیان اینکه تصادف اتوبوس تهران به کرمان با کامیون‌سوخت و حادثه مشابه آن در یک ماه گذشته در سنندج بسیار نگران‌کننده است، گفت: دستگاه‌های‌مسئول این سانحه‌ها به مجلس احضار می‌شوند. شادمهر کاظم‌زاده افزود: این فاجعه برای نخستین بار نبود و سانحه یک‌ماه گذشته سنندج نیز مشابه آن بود با کمیسیون عمران هماهنگ کردیم این هفته از سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و عوامل‌نظارتی مثل پلیس راه که بیشتر در جزئیات هستند به کمیسیون احضار بشوند و توضیحاتی بدهند که چه چیزی باعث تصادف شده است.

حوادث رانندگی در پی تغییرات ‌جوی

وضعیت نامساعد آب‌و‌هوایی صرفا به سیل، امدادرسانی و اسکان ‌اضطراری منتج نشد و در گوشه و کنار کشور شاهد بروز تصادفات مختلفی بودیم. به گفته رئیس مرکز مدیریت ‌حوادث و فوریت‌های‌پزشکی اصفهان در ساعت ۱۹:۱۴ دقیقه پنجشنبه 29 شهریور رو به روی کارخانه لوله‌سازی ایران‌اسپیرال بین شهرک‌صنعتی سجزی و محمدآباد اصفهان، تصادف زنجیره‌ای بین خودرو‌سواری مگان، تویوتا و لیفان براثر توفان‌شن رخ داد. غفور راستین با بیان اینکه این تصادف بر اثر توفان‌شن اتفاق افتاده است، افزود: «یک دستگاه آمبولانس به محل‌حادثه اعزام شد، این حادثه هشت مصدوم به دنبال داشت که خانم ۳۳ ساله و آقایان ۳۸ و ۵۹ ساله به بیمارستان‌فارابی منتقل شدند، همچنین خانم ۳۵ ساله، آقایان ۱۶، ۲۰ و ۴۵ ساله و کودک سه ساله راضی نبودن برای اعزام به بیمارستان را اعلام کردند.» او ادامه داد: «در حادثه دیگر در اتوبان خروجی دهق و علویجه خودرو‌سواری رانا با خودرو پژو ۴۰۵ تصادف کرد که شش مصدوم حادثه با اعزام دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌گلدیس شاهین‌شهر انتقال یافتند.» علاوه بر این به گفته رئیس پلیس راه استان زنجان در سانحه رانندگی که بامداد جمعه در کیلومتر ۸۰ محور زنجان – بیجار رخ داد، پنج نفر جان باختند. عباس مظفری با اشاره به اینکه بامداد جمعه حوالی ساعت پنج، سه دستگاه سواری پراید در محور زنجان - بیجار با هم برخورد کردند، اظهارکرد: در این حادثه پنج نفر در دم جان باختند. او افزود: دو نفر دیگر در این تصادف مصدوم شدند که به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند. علت این سانحه خستگی و خواب‌آلودگی راننده پرایدی که به سمت زنجان در حال حرکت بود اعلام شده است.

منبع: آرمان/۳۱ شهریور ۹۷
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی