تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

خوزستان در پاییز کم‌آبی ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور درباره باز کردن دریچه خروجی سد‌های خوزستان گفت: این فرآیند به‌گونه‌ای مدیریت شده که در پاییز با مشکل کم‌آبی در خوزستان مواجه نباشیم.

کد خبر: ۱۰۲۴۰۴
۱۴:۴۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

کم آبی خوزستان

دیدارنیوز ـ حمیدرضا جانباز در حاشیه بازدید از مرکز معاینه منابع آب تهران در جمع خبرنگاران درباره مصرف آب مشترکان در سراسر کشور اظهار کرد: طی روز‌های گذشته با افزایش درجه حرارت در بیشتر نقاط کشور مواجه بودیم، اما به گونه‌ای اقدام شد که در حال حاضر در بیشتر شهر‌ها مشکل نداریم.

وی افزود: در ۳۰۰ شهر تولید و مصرف آب برابر است که نشان می‌دهد مشکلی نیست، اما اگر حادثه‌ای رخ دهد و تولید آب کاهش یابد، تراز منفی خود را نشان می‌دهد.

معاون وزیر نیرو با تأکید بر اینکه ۸۰۰۰ روستا در کشور با تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: ۵۲ سال اخیر خشک‌ترین و گرم‌ترین سال رقم خورده است، اما روز‌های اخیر اعتبارات مناسبی را از خزانه‌داری کل کشور جهت تقویت شرکت‌های آبفای استان‌ها دریافت کردیم.

جانباز درباره مشکل آب خوزستان گفت: در خصوص استان خوزستان بعد از کم‌آبی که به دلیل مدیریت مخازن سد‌ها اعمال شد و ما در پایین‌دست کاهش دِبی آب رودخانه‌های استان را داشتیم و عمده مشکلات برای روستا‌ها و اراضی کشاورزی رخ داد، دو اتفاق خوب رقم خورد؛ اول آنکه با برنامه‌ریزی انجام شده، دِبی خروجی سد‌ها طوری تنظیم شد که برای تأمین آب استان خوزستان در پاییز امسال اطمینان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: اتفاق دوم این بود که آب ۷۰۲ روستا که مشکل فرسودگی شبکه یا تأمین آب داشتند، با همکاری وزارت نیرو و بنیاد برکت، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کاری کردیم که مشکل تأمین آب حدود ۵۰۰ روستای استان خوزستان تا پایان امسال به طور کلی رفع شود.

جانباز در پاسخ به این سوال که آیا قطع آب مشترکان تهرانی صحت دارد یا خیر؟ افزود: تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده‌ایم و بیش از ۸۰ درصد مشترکان آب تهرانی مطابق الگو مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: البته در سنوات گذشته با ابزار‌هایی که در اختیار داشتیم، آب مشترکان پرمصرف را قطع می‌کردیم، ولی مشکلی که در استان تهران داریم، این است که برخی از آن‌ها انشعاب مشترک دارند که امکان شناسایی واحد‌های کم و پرمصرف در یک انشعاب، پایین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص تأثیر قطعی برق بر تأمین آب تهران گفت: در ابتدای شروع به برنامه قطعی برق در سال جاری، طی هماهنگی که با حوزه برق وزارت نیرو داشتیم و پس از یک هفته اعمال شد، برق فیلر‌های حساس شبکه آب تهران قطع نشد ضمن اینکه ۲۷ درصد دیماند برق شبکه آب کشور با دیزل ژنراتور‌ها تأمین می‌شود.

برچسب ها: بحران آب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی