تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

مهار کرونا دلتا با تزریق واکسن فایزر

داده‌های جدید یک مطالعه نشان می‌دهد که واکسن کرونای فایزر محافظت قوی در برابر نوع ویروس جهش یافته و بسیار عفونی دلتا کووید-۱۹ دارد، اما در صورتی که هر دو دز این واکسن تزریق شود.

کد خبر: ۱۰۲۲۵۸
۱۶:۵۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

واکسن فایزر و مهار کرونا دلتا

دیدارنیوز ـ به نقل از یونایتدپرس، داده‌های این مطالعه جدید که در انگلیس انجام شد، نشان می‌دهد که تزریق ۲ دز این واکسن پیام رسان mRNA، در محافظت از مردم در برابر نوع دلتا ۸۸ درصد موثر است، این در حالی است که کارایی این واکسن در برابر برابر سویه اصلی کووید-۱۹، ۹۴ درصد است.

با این حال محققان در مجله هفتگی New England Journal of Medicine نوشتند: اثربخشی واکسن فایزر در میان افرادی که فقط یک دز از این واکسن را دریافت کرده اند به شدت کمتر است و حدود ۳۱ درصد است.

دکتر آمش آدالجا محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا گفت: داده‌ها در خصوص اینکه واکسن‌های mRNA راه حلی برای گونه دلتای کرونا هستند در حال افزایش است. همچنین مشخص است که تزریق دز دوم این واکسن‌ها برای تقویت ایمنی از دز اول لازم است تا فرد در برابر این گونه کرونا مقاوم باشد.

ریچارد کندی مدیر گروه تحقیقات واکسن فایزر کلینیک مایو گفت: نوع دلتای کرونا در مقایسه با سویه اصلی آلفا، هفت جهش مختلف در پروتئین «سنبله» ویروس کرونا ایجاد کرده است. برخی از این جهش‌ها به ویروس کمک می‌کند تا سلول‌ها را آلوده کند، ویروس بیشتری در سلول‌های آلوده تولید کند یا به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت سویه جهش یافته دلتای کرونا تاکنون در ۱۲۴ کشور جهان شناسایی شده است. این در حالی است که شمار این کشور‌ها بنابر آمار‌های هفته گذشته تنها ۱۱۱ کشور بود.

سازمان جهانی بهداشت از زمان شناسایی این جهش، روز‌ها و هفته‌ها درمورد خطرات ناشی از قدرت سرایت پذیری این سویه اطلاع رسانی کرده است.

منبع: اینتر آذ
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی