تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تنش آبی در بخش کشاورزی خوزستان با حضور وزیر بررسی شد

آثار کم آبی و خشکسالی در بخش دام و کشاورزی خوزستان روز شنبه با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۰۱۹۳۱
۱۰:۰۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

بررسی تنش آبی در بخش کشاورزی خوزستان

دیدارنیوز ـ وزیرجهادکشاورزی در این نشست که برخی معاونان وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی حضور داشتند برگزار شد الگوی کشت تابستانه در استان، پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداران و اقدام‌های صورت گرفته برای تامین آب کشاورزی و دام استان را مورد بحث بررسی قرار داد.

خاوازی بر تامین آب مورد نیاز کشت تعیین شده تابستانه در خوزستان و تامین آب پایدار بخش دام و آشامیدنی روستا‌هایی که باتنش آبی رو به رو هستند با استفاده از امکانات استانی و ملی تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این نشست گفت:برنامه کشت تابستانه امسال به دلیل تنش آبی و کمبود آب ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات جوی، ۸۸ هزارهکتار تعریف شد، ولی برای مصرف بهینه آب الگوی کشت تابستانه برای محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند به کشاورزان پیشنهاد شد.

خدارحم امیری زاده افزود:تابستان امسال ۲۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیرکشت محصولاتی نظیر کنجد، لوبیا، شبدر، ماش و برخی محصولات کم آب رفت، ولی انتظار داشتیم بیشتر کشاورزان به الگوی کشت پیشنهادی ما به دلیل کمبود آب تمکین کنند، ولی به هر دلیل عملی نشد.

تابستان پارسال حدود ۳۵۰ هزار هکتار برای خوزستان تعریف شد، ولی اردیبهشت امسال برابر مصوبه ستاد خشکسالی استان، این میزان به حدود یک چهارم کاهش یافت.

با وجود ممنوعیت کشت شلتوک در تابستان امسال، حدود ۶۰ تا ۶۵هزار هکتار از زمین‌های خوزستان در حاشیه رودخانه‌های کرخه، کارون، شاوور و دز زیرکشت شلتوک قرار گرفت.

وزیرجهادکشاورزی روز شنبه از مناطق غربی خوزستان که در هفته‌های اخیر با تنش آبی رو به رو بودند دیدن و با برخی از شیوخ و بزرگان عرب این منطقه در خصوص مشکلات کم آبی دیدار و گفتگو کرد.

خاوازی روز جمعه به همراه معاون اول رییس جمهوری از سد کرخه که در روز‌های اخیر با حجم دبی ۱۴۵متر مکعب در ثانیه آب آن برای سیراب کردن زمین‌های کشاورزی، دام و حقابه تالاب هورالعظیم رهاسازی شده دیدن کرد

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی