تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کاپیتان پرسپولیس به نقطه پایان رسید؟

به‌نظر می‌رسد اتفاقات اخیر پیرامون آقای شماره ۴ و کاپیتان پرافتخار پرسپولیس کاملا «معنادار» است.

کد خبر: ۱۰۱۷۴۹
۱۰:۰۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

کاپیتان پرسپولیس به نقطه پایان رسید؟

دیدارنیوز - نکته ویژه ترکیب پرسپولیس در بازی با ماشین‌سازی، غیبت جلال حسینی برای سومین بازی پیاپی بود. کاپیتان سرخپوشان که در ۲مسابقه قبلی برابر آلومینیوم اراک و استقلال هم در ترکیب حضور نداشت، برای بازی تبریز نیز نیمکت‌نشین شد تا زوج فرشاد فرجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی شکل بگیرد. پرسپولیس هر ۳ بازی را برد و در هیچ‌کدام هم گل نخورد تا کمتر کسی یاد حسینی بیفتد، اما به‌نظر می‌رسد اتفاقات اخیر پیرامون آقای شماره ۴ و کاپیتان پرافتخار پرسپولیس کاملا «معنادار» است.

 آیا جلال واقعا مصدوم است؟

وقتی برای نخستین‌بار جلال حسینی در بازی با آلومینیوم اراک روی نیمکت نشست، تمامی رسانه‌ها از مصدومیت او خبر دادند و مدعی شدند در آخرین لحظات شرایط حضور در مسابقه را پیدا نکرده است. با این حال این روند تا بازی با ماشین‌سازی ادامه یافت. این در شرایطی است که قبلا خبری از مصدومیت حسینی منتشر نشده بود و در این ۳ مسابقه هم او در لیست حضور داشته است. حتی در ۲ بازی با آلومینیوم و استقلال، حسینی برای دقایقی گرم هم کرد؛ آنچه طبیعتا نشان می‌دهد این بازیکن شرایط حضور در زمین را داشته است. با این تفاسیر خیلی بعید به‌نظر می‌رسد مشکل حسینی مصدومیت بوده باشد. از قرار معلوم کاپیتان پرسپولیس دیگر جایی در اندیشه‌های فنی یحیی گل‌محمدی ندارد و سرمربی پرسپولیس ترجیح می‌دهد حتی در مسابقه دشواری همچون نبرد با استقلال هم از فرشاد فرجی استفاده کند. فعلا هم بخت با یحیی یار بوده که فرجی نمایش‌های خوبی داشته است.

  کی و کجا این تصمیم گرفته شد؟

نیمکت‌نشینی ناگهانی حسینی در حساس‌ترین مقطع فصل از آن جهت عجیب‌تر است که کادر فنی پرسپولیس در لیگ بیستم به شکل افراطی به کاپیتان مسن تیم بازی می‌داد. شدت اعتقاد یحیی گل‌محمدی به حسینی در حدی بود که او حتی در مصاف با تیم‌های دسته دومی مس نوین کرمان و شاهین بندرعامری هم جلال را فیکس کرد. در تمام طول این مدت خیلی از کارشناسان به گل‌محمدی توصیه کردند با توجه به سن و سال بالای حسینی، هر از گاهی به او استراحت بدهد، اما یحیی هرگز این کار را نکرد. حالا چه شده است که کادرفنی ناگهان به‌طور کامل از جلال قطع امید کرده؟ حتی در آخرین بازی قرمزها با حضور حسینی هم اتفاقی رخ نداد و این تیم در جریان تساوی صفر - صفر برابر فولاد، گلی دریافت نکرد. کنار هم قرار دادن این نکات شاید نشان می‌دهد نیمکت‌نشینی حسینی خیلی هم به مسایل فنی مربوط نبوده است.

 اول فصل یحیی او را نمی‌خواست؟

از همان ابتدای فصل بارها این شایعه مطرح شد که یحیی گل‌محمدی در آغاز لیگ بیستم اعتقادی به حفظ جلال حسینی نداشت و او را در لیست مازاد قرار داده بود. با این حال مقاومت مدیران باشگاه و بعدتر هم جدایی شجاع خلیل‌زاده باعث شد یحیی نظرش را عوض کند. ظاهرا حتی اصرارهای مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل پیشین سرخ‌ها برای مناظره با گل‌محمدی هم به همین دلیل است و او تصور می‌کند با رو کردن این داستان، برگ برنده را نزد افکار عمومی تصاحب خواهد کرد. رسول‌پناه قبلا هم کدهایی در این مورد داده بود؛ نشانه‌هایی که کنار هم گذاشتن آنها حکایت از حضور جلال در لیست مازاد ابتدای فصل یحیی داشت.

  این فصل آخر کاپیتان است؟

تا به حال هر بار از حسینی در مورد زمان بازنشستگی او سؤال شده، کاپیتان پرسپولیس با ناراحتی از جواب دادن طفره رفته است. امسال هم در او نشان چندانی از افت کیفی دیده نشد و بهترین گواهش هم اینکه پرسپولیس بار دیگر صاحب برترین خط دفاعی لیگ برتر است. ظواهر امر نشان می‌دهد حسینی دست‌کم یک فصل دیگر قادر به بازی است، اما شاید این امکان برای او در پرسپولیس فراهم نباشد. با این رویه بعید است گل‌محمدی حسینی را نگه دارد؛ حتی اگر جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان را قطعی بدانیم. فعلا برای ارزیابی دقیق‌تر شرایط باید منتظر بمانیم و ببینیم یحیی در ۲بازی حساس پایان فصل برابر تراکتور و پیکان از جلال استفاده می‌کند یا نه.

برچسب ها: پرسپولیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
0
چرا چاخان پراکنی میکنید اولین بار خبرهاتونو میخونم همه خیالپردازیه حال آدم بهم میخوره ازاین دروغ گویی دیگه خبرهاتونو نمی خونم چون مخ کار گیریه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی