تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بایدن سیاست اوباما را در قبال کوبا ادامه نمی دهد

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند، انتظار می رود این کشور به زودی گامهایی اولیه را در چارچوب روند بازبینی دولت بایدن در سیاست مربوط به کوبا و در پاسخ به سرکوب بزرگترین اعتراضات خیابانی چند دهه اخیر در کوبا از سوی هاوانا اعلام کند.

کد خبر: ۱۰۱۳۵۷
۱۰:۵۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

بایدن سیاست اوباما را در قبال کوبا ادامه نمی دهد

دیدارنیوز -  به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظرهای مقامهای ارشد آمریکایی حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حاضر به ملایم تر ساختن رویکرد آمریکا بعد از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یک روند تنش زدایی با کوبا مربوط به دوران دولت باراک اوباما را برچید نیست، و این که ناآرامی های اخیر کوبا تاثیری چشمگیر بر هر گونه اقدام سیاسی خواهد داشت.

مقامهای گفتگو کننده با رویترز که نامشان را فاش نکردند همچنین گفتند که دولت بایدن همچنان به دنبال راه هایی برای کاستن از مصائب انسانی مردم کوبا در ضمن حفظ فشار بر دولت تحت رهبری کمونیستها در هاوانا است.

چند روز پیش بایدن گفت، فعلا حاضر به کاستن از محدودیتهای اعمال شده در قبال وجوه ارسالی یا پولهایی که آمریکایی ها می توانند برای خانواده هایشان در کوبا بفرستند از بابت نگرانی به خاطر این که دولت کوبا بخش بزرگی از این اعتبارات را تصرف کند، نیست.

یکی از مقامهای وزارت خارجه آمریکا گفت، واشنگتن از نزدیک به دنبال ایجاد یک راه حل ممکن به منظور بازیابی جریان وجوه ارسالی است که در دولت دونالد ترامپ تعطیل شد، به نحوی که پولها را در دستان دولت کوبا قرار نگیرد.
این مقام از توضیح بیشتر خودداری کرده اما گفت، ایجاد یک چنین مکانیزمی زمان می برد و همچنین گفت: من پیش بینی یک کاهش محدودیت در کوتاه مدت را ندارم.

یک مقام بدون ارائه جزئیات بیشتر اظهار کرد: قطعا در نتیجه رخدادها در طی هفته گذشته تبعاتی سیاسی وجود خواهد داشت. من انتظار دارم که در مدت نسبتا کوتاهی یک بیانیه سطح بالا از سوی دولت آمریکا در قبال گامهای اولیه وجود داشته باشد.

این مقام گفت که مساله کوبا اکنون "یک اولویت سطح بالا" است. او اظهار کرد: "این یک لحظه تاریخی در کوبا با توجه به حضور معترضان در بیش از 58 مکان در سراسر این جزیره با میزان جمعیت ده ها هزار تن و مطالبات آنها از دولتشان برای تغییر است".

از جمله مسائل مد نظر در این روند بازبیینی که حتی قبل از وقوع اعتراضات در کوبا مطرح بود، برداشتن عنوان "دولت پشتیبان تروریسم" علیه کوبا است؛ برچسبی که ترامپ چند روز قبل از ترک ریاست جمهوری به هاوانا داد.
اما مقام وزارت خارجه آمریکا گفت چارچوب زمانی برای تصمیمگیری در خصوص این مساله وجود ندارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی