تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

درخواست آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو از طالبان برای برقراری آتش‌بس

هیئت‌های سیاسی ۱۴ کشور به همراه آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در آستانه عید قربان از طالبان خواستند تا نسبت به برقراری آتش‌بس اقدام کند.

کد خبر: ۱۰۱۲۲۶
۱۴:۱۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۰

درخواست آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو از طالبان برای برقراری آتش‌بس

دیدارنیوز - مهر به نقل از رویترز بعد از پایان نشست گفتگوهای بین الافغانی در «دوحه» پایتخت قطر و عدم حصول توافق بر سر آتش بس بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان، ۱۴ هیئت دیپلماتیک به همراه آمریکا، اتحادیه اروپا و نماینده ناتو در کابل طی بیانیه ای مشترک در روز دوشنبه از طالبان خواستند تا فعالیت های نظامی اش در سراسر افغانستان را متوقف کند.

در این بیانیه مشترک ضمن اشاره به تعطیلی مربوط به عید سعید قربان در پنجشنبه هفته جاری در افغانستان، آمده است: در این عید قربان، طالبان باید برای همیشه سلاح بر زمین بگذارد و تعهدش به روند صلح را به دنیا نشان دهد.
این بیانیه مشترک به امضای کشورهای استرالیا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، هیئت سیاسی اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، هلند، اسپانیا، سوئد، انگلیس، آمریکا و همچنین نماینده ارشد ناتو رسیده است.

طالبان طی برخی از اعیاد اخیر در افغانستان با بیان اینکه می خواهد مردم این کشور این اوقات را در آرامش بگذرانند، اعلام آتش بس موقت کرده بود، اما این بار چنین چیزی توسط این گروه اعلام نشده است.
بیانیه مشترک هیئت های دیپلماتیک ۱۴ کشور به همراه آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو همچنین نقض حقوق مردم افغانستان از قبیل تلاش های صورت گرفته برای بستن مدارس و تشکیلات رسانه ای در مناطقی که اخیرا به تصرف طالبان در آمده است را محکوم کرد. طالبان اما قبلا این اظهارات و اتهامات را رد کرده است.

شب گذشته، نشست دو روزه هیأت‌های نمایندگی طالبان و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه، پایتخت قطر با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.
تبلیغ
دو طرف در این بیانیه توافق کردند تا برای تسریع مذاکرات دوجانبه به منظور دستیابی به توافقی عادلانه میان طرف‌ها تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

همچنین ضمن تأکید بر ضرورت تأمین منافع ملّت افغانستان طبق مبانی اسلامی، در این بیانیه مشترک ذکر شده است که طالبان و نماینده دولت افغانستان بایستی تا دستیابی به راه حل عادلانه‌ برون رفت از بحران افغانستان مذاکرات را در بالاترین سطح دیپلماتیک ادامه دهند.

در پایان نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت قطر و کشورهای همسایه برای ایجاد زمینه‌های لازم جهت دستیابی به صلح در افغانستان، بر لزوم کمک رسانی به تمامی مردم افغان در تمام نقاط این کشور تأکید شد.



منبع: شفقنا
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی