تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

از برج خلیفه دوبی تا سفر به آنتالیا با تور

دوبی و ترکیه یکی از مقاصد گردشگری برای ما ایرانیان است. در مطلب زیر برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی و نیز شهر خاتوشا در ترکیه معرفی شده است.

کد خبر: ۱۰۱۱۱۶
۱۶:۳۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

برج خلیفه

دیدارنیوز: در ابتدا به معرفی بلندترین سازه دنیا می‌پردازیم که بلافاصله پس از پایان پروژه‌های ساخت آن، نظر‌ها را به سوی این شهر جلب نموده و میزان گردشگران خارجی را به طرزی چشمگیر افزایش داد. اغلب گردشگران شهر دبی را با برج خلیفه که مرتفع‌ترین سازه دنیاست، می‌شناسند.

این بنا با هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع دارد و یکصد و شصت طبقه یک شگفتی تمام عیار بوده و دارای کاربری‌های مختلفی است. این سازه شگفت انگیز سالانه میلیون‌ها بازدید کننده دارد و هر روز صبح جمعیت بسیاری برای صعود به ارتفاعات بالای آن صف می‌کشند.

ساخت این بنا در سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شد و حدودا با گذشت شش سال در ۲۰۱۰ میلادی به اتمام رسید. گردشگران با آسانسور‌های فوق سریع به طبقه صد و بیست و چهارم که سکوی مشاهده است، رفته و از آن ارتفاع شاهد چشم انداز زیبای شهر خواهند بود. اما اجازه ورود به طبقات بالاتر به عموم مردم داده نمی‌شود و تنها افراد خاص اجازه ورود به طبقه آخر این سازه را دارند و رسیدن به این نقطه و تماشای مناظر اطراف هزاران دلار هزینه در بر خواهد داشت.

برج خلیفه در تور دبی، در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید واقع شده است و ورودی آن در مرکز خرید دبی مال قرار دارد.

دوبی مال

دبی‌مال (Dubai Mall)

به گزارش سفر باتو، دبی مال بزرگترین و البته مدرن‌ترین مرکز خرید دنیاست که با ورود به آن از بزرگترین آکواریوم دنیا نیز بطور رایگان دیدن خواهید نمود. نکته جالب اینکه دبی مال دارای یکی از بزرگترین زمین‌های اسکیت روی یخ دنیاست و همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نظیر محوطه‌ی بازی، سالن‌های سینما، فروشگاه‌های مجلل و لوکس و رستوران‌های منحصر بفرد است. برترین و معتبرترین برند‌های دنیا در این مرکز خرید نمایندگی دارند، اما خرید از آن‌ها کار هر کسی نیست.

دبی مال، در مرکز شهر و در امتداد بزرگراه شیخ زاید قرار دارد و بازدید از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

موزه دوبی

بازدید ازموزه دبی (Dubai Museum)

بازدید از موزه دبی کمک می‌کند تا درک بهتری از تاریخ و فرهنگ اعراب ساکن در این منطقه داشته باشید. این موزه در سال ۱۹۷۱میلادی و در داخل قلعه‌ی تاریخی فهیدی تاسیس گردید. این قلعه حدود دویست و پنجاه سال قدمت دارد و در سال ۱۷۸۷ میلادی برای دفاع از شهر بنا گردید.

بازدید از شهر خاتوشا؛ پایتخت امپراتوری هیتی

خاتوشا نام شهری باستانی است که قدمت آن را به ۱۱۸۰ تا ۱۶۰۰ قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و آثار به جا مانده در این شهر باستانی نظر باستان شناسان و تاریخدانان را به خود جلب نموده تاجائیکه در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. منطقه باستانی خاتوشا تحت حکمرانی امپراتوری هیتی قرار داشت و قرار گیری مابین سرزمین‌های شام و بین‌النهرین آن را به منطقه‌ای استراتژیک تبدیل کرده بود. همچنین تور آنتالیا لحظه آخری سفر باتو را از دست ندهید.

شهر خاتوشا

شهر خاتوشا در حال حاضر به دریای سیاه و منطقه بوگازکالا دسترسی دارد و با ورود به آن شاهد تماشای ستون‌های بزرگ سنگی خواهید بود که از زمین بیرون آمده و هر یک توسط دیوار‌های عظیمی استوار شده است. برای ورود به این منطقه می‌باید از دروازه‌های سنگی عبور کنید که بر سر در آن پیکر شیر‌های زیبایی تراشیده شده است.
ماردین
شهر زیبای ماردین منطقه‌ای بکر و شگفت انگیز است که در بین النهرین قرار گرفته و به همین خاطر دارای موقعیت خاص و استراتژیک است. شهر ماردین در جنوب کشور ترکیه واقع شده و مرکز استان ماردین تلقی می‌گردد. بهتر است بدانید ماردین جزو اولین نقاطی است که تمدن بشری را در خود دیده و پرورانده و دارای تاریخی کهن و پر فراز و نشیب است. شهر ماردین دارای معماری منحصر بفردی بوده و مشخصه اصلی آن وجود ساختمان‌های سنگی زیبای است که به شکل پلکانی بر دامنه کوه پدید آمده اند. صومعه‌های Deyrulzafaran یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که در زمره قدیمی‌ترین صومعه‌های جهان قرار دارد و در کنار آن چندین مدرسه و مکتب خانه نیز به چشم می‌خورد.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی