تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

۱۵ مؤسسه کنکور ایجاد کننده التهاب در جامعه را به مجلس معرفی کنید

News Image Lead

میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر برخی آموزشگاه‌های آزاد قانون را زیر پا می‌گذارند و نمی‌گذارند سند تحول آموزش و پرورش اجرا شود و در دولت جرأت اعلام اسامی آنها را ندارند، اجازه دهند مجلس از طریق قوه قضائیه جلوی اینها را بگیرد.

کد خبر: ۱۰۱۱
۱۷:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «چالش‌های آموزشگاه‌های آزاد، علمی و کنکور» با اشاره به قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی که در دولت دهم نهایی شد و در اختیار مجلس قرار گرفت، اظهار داشت: طبق اصل 44، کمک بخش خصوصی به دولت مجاز شمرده شده است بنابراین بخش خصوصی در قالب مراکز آموزشی اعم از آموزشگاه‌های علمی، زبان، تقویتی، کنکور ، مراکز مشاوره، کانون‌ها و اردوگاه‌ها می‌تواند فعالیت کند و دارای جایگاه قانونی است.

وی با بیان اینکه همه مطالبات و نیاز خانواده ها یکسان نیست، گفت: در ساعت رسمی آموزش، درس رسمی ارائه می‌شود اما شاید خانواده‌ها تمایل داشته باشند فرزندشان خارج از ساعت رسمی آموزش‌های دیگری دریافت کند.

میرزاده با اشاره به اینکه اهداف تعریف شده برای آموزشگاه‌ها خارج از نمود بیرونی عملکرد آنهاست، افزود: هدف از تأسیس آموزشگاه‌ها این بود که صاحب اندیشه و فکر نو که می‌خواهند ایده‌های‌شان را عملیاتی کنند، این مراکز را دایر کنند و از آن سو کسانی که می‌خواهند فرزندشان از این امکانات استفاده کند وارد این مراکز شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی آموزشگاه‌ها به سمت روش‌های سهل الوصول رفته‌اند و هدف این است که اگر فلان کلاس بروی، فلان دانشگاه قبول می‌شوی؛ بعضاً برای آموزش مهارت‌های زندگی، شکوفایی خلاقیت و ابتکار در آموزشگا‌ه‌ها فضای کمتری وجود دارد و باید این زمینه فراهم می‌شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به این جمله که کمتر از 20 مؤسسه کنکوری هستند که ایجاد التهاب در جامعه کرده و حتی در مواردی به آموزش و پرورش جهت می‌دهند، گفت: اگر واقعا 15 مورد هستند در شأن نظام نیست با چنین وضعی روبه‌رو شود.

وی افزود: اگر این مؤسسات قانون را زیر پا می‌گذارند و نمی‌گذارند سند تحول اجرا شود و در دولت جرأت اعلام اسامی آنها را ندارند، اجازه دهند مجلس از طریق قوه قضائیه جلوی اینها را بگیرد؛ لطفا اسامی را مکتوب اعلام کنید تا اگر دولت نمی‌تواند ما با کمک قوه قضائیه اقدام کنیم؛ سازمان مدارس غیردولتی دارای شورای نظارت بوده و اگر موسسه ای متخلف است سریعاً باید مجوزش را لغو کنند.

میرزاده درباره سرانجام حذف کنکور نیز گفت: دولت تا پایان سال 97 باید زمینه حذف کنکور را فراهم کند که وزارت علوم می‌گوید زمینه در آموزش و پرورش فراهم نیست؛ هرچه به مجلس مربوط است پس به ما مکتوب ارائه کنند تا در عرض چند هفته سریعاً بررسی کنیم. 

وی با اشاره به رقابت مراکز آموزشی وابسته به دولت با آموزشگاه‌های زیر نظر آموزش و پرورش، گفت: شهرداری مجوز مرکز فرهنگی، وزارت ارشاد مجوز مراکز هنری و جهاد دانشگاهی مجوز مراکز پژوهشی و سازمان فنی و حرفه ای مجوز مراکز فنی و مهارتی را صادر می‌کند، اما چون درآمدزایی مطرح است در کنار فعالیت اصلی خود وارد فعالیت های درآمدزای آموزشی می‌شوند که در حوزه آموزشگاه‌های آموزش و پرورش است؛ در این میان نظارت آموزش و پرورش و نهادهایی که مجوز می‌دهند ضعیف است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی